۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۶۲۶۴۰۸
آیت الله نوری همدانی:

مسؤولان در خدمت به مردم کوتاهی و سستی نکنند | مسؤولیت طعمه نیست

مسؤولان در خدمت به مردم کوتاهی و سستی نکنند | مسؤولیت طعمه نیست
حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: کسانی که در جامعه مسؤولیت دارند باید آن را امانت الهی و مردم بدانند که اگر سستی و کوتاهی کنند در پیشگاه الهی مسؤول خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه های استان مازندران با بیان این که مسلمانان باید عزت و عظمت خود را حفظ کنند، گفت: مسلمانان وظیفه دارند گام هایی بردارند تا عزت و قدرت اسلامی همیشه محفوظ بماند.

وی افزود: دشمن سعی کرده که همواره جلوی پیشرفت اسلام و مسلمانان را بگیرد اما شاهد هستیم که با وجود دسیسه های مختلف مسلمانان پیشرفت داشته اند، غربی ها علوم اسلامی که همراه توحید بود را گرفتند و آن را به علوم سکولار تبدیل کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مسلمانان باید آگاه و بیدار و نسبت به تحرکات دشمن هوشیار باشند، اظهار داشت: امت اسلامی هیچگاه نباید سستی به خود راه دهد بلکه با ایمان، علم و عقیده باید ترقی و تمدن قوی و غنی اسلامی را رقم بزنند.

وی با تأکید بر اتحاد جامعه اسلامی ادامه داد: بزرگترین ضربه ای که دشمن به مسلمانان زده ایجاد اختلاف و تفرقه است، قرآن می فرماید اگر درگیر اختلافات شوید عزت و عظمت شما از بین می رود، امروز هم مشاهده می کنیم که دشمنان در کشورهای اسلامی فتنه انگیزی می کنند تا به حرکت امت اسلام ضربه بزنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر عبرت از سرگذشت اسلام در طول تاریخ ابراز داشت: باید مردم را بیدار و آگاه کرد، دشمنان چند قرن اسلام را به حاشیه راند و مردم را به استبداد و استکبار گرفتار کرد اما امام راحل ورق را برگرداندند و اسلام را به متن زندگی مردم آوردند.

وی عنوان کرد: فضای دانشگاه های ما باید اسلامی باشد تا در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کنند، امروز به برکت انقلاب در زمینه ها و رشته های گوناگون فارغ التحصیلات فراوانی داریم که ما را از بیگانگان بی نیاز می کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروز کسانی که در جامعه مسؤولیت دارند نباید به مسؤولیت خود به عنوان طعمه نگاه کنند بلکه باید آن را امانت الهی و مردم بدانند که اگر سستی و کوتاهی کنند مسؤول خواهند بود.

وی اضافه کرد: دشمنان می خواهند بیدارگری را خاموش کند اما هیچگاه نمی تواند جلوی آن را بگیرد و هر روز شاهد بیداری بیشتر مردم جهان خواهیم بود و این بیداری به برکت حرکت امام راحل است، مردم استکبار را شناخته اند و دیگر ظلم را تحمل نخواهند کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات