۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۲۶۴۰۹
امام جمعه موقت کاشان:

فطرت آلوده حقایق را وارونه می‌بیند + فیلم

فطرت آلوده حقایق را وارونه می‌بیند + فیلم
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر فطرت انسان آلوده شود و کارآیی خودش را از دست بدهد انسان حقایق را وارونه خواهد دید و زشتی‌ها را زیبا و زیبایی‌ها را زشت خواهد دید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۳۳ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند عقل و فطرت را در درون انسان قرارداده است که اگر خللی در هریک از این دو رخ بدهد انسان توان درک حقایق را نخواهد داشت.

وی افزود: فطرت انسان مانند آینه است که اگر بدون غبار باشد حقایق را شفاف درک خواهد کرد، از این رو یکی از ویژگی‌های آئینه شفاف بدون غبار این است که نور را دریافت و منعکس و نور افشانی می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه فطرت پاک می‌تواند بسیاری از حقایق را درک کند، گفت: خداوند فطرت و سرشت انسان را به گونه‌ای قرار داده است که نور توحید را دریافت می‌کند و به سراسر وجود انسان منعکس می‌کند.

وی ادامه داد: فطرت انسان به هرمیزان که پاک‌تر باشد شعاع نور توحید که از درون او خارج می‌شود بیشتر خواهد بود و پیرامون خود را بیشتر روشن خواهد کرد و همه عالم را روشن خواهد کرد.

امام جمعه موقت کاشان ازعقل به عنوان ابزاری برای درک حقایق نام برد و اضافه کرد: عقل نیرو و توانی در درون انسان است که با آن خدا را عبادت می‌کند و بهشت را کسب می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: عقل و فطرت دو نیروی درونی انسان برای همیشه فعال نخواهند بود، بلکه تا زمانی فعال خواهند بود که غبار گناه آن‌ها را تیره و تار نکرده باشد، از این رواگر فطرت پاک انسان با گناه زنگار بگیرد نور توحید را دریافت نخواهد کرد.

وی افزود: اگر فطرت انسان آلوده شود و کارآیی خودش را از دست بدهد انسان حقایق را وارونه خواهد دید و زشتی‌ها را زیبا و زیبایی‌ها را زشت خواهد دید.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر انسان در مسیر گناه حرکت کند فطرت او به مرور وارونه خواهد شد و نسبت به بدحجابی و بی حجابی خانواده خود و جامعه هم بی تفاوت خواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار تبراز کرد: انسانی که دارای فطرت پاک باشد امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، اما منافق و منافقین امر به منکر و نهی از معروف خواهد کرد، چرا که قدرت تشخیص او وارونه شده است.

امام جمعه موقت کاشان افزود: انسانی که با تقوا باشد و خودسازی کند و نفس خود را مهار کند، فطرت او پاک‌تر و نور افشانی فطرت او بیشتر خواهد شد و تشخیص حق و باطل را خواهد داشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: عقل نیرویی درونی است که اگر به گناه شود کارآیی خودش را از دست خواهد داد و در میدان مبارزه با هوای نفس شکست خواهد خورد./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 2

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات