۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۶۲۶۴۱۵
آیت الله اراکی:

دشمن بر تفرقه افکنی امت اسلامی تمرکز کرده است| امامت عامل وحدت است

دشمن بر تفرقه افکنی امت اسلامی تمرکز کرده است| امامت عامل وحدت است
نماینده خبرگان تأکید کرد: دشمنان جامعه اسلامی بیش از هر چیز با وحدت دشمن هستند از این رو جنگ های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی راه می اندازند تا جامعه اسلامی را چندپاره کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته وحدت و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره اهمیت وحدت امت اسلامی گفت: مهمترین عامل وحدت در جامعه اسلامی امامت است.

وی افزود: امامت اولیای خدا و رهبران الهی عامل وحدت جامعه اسلامی است و به همین دلیل در قرآن کریم از این عامل وحدت به عنوان نعمت تامه الهی یاد شده است، همه نعمت ها در سایه نعمت تامه الهی می توانند بشر را به سعادت برسانند و الا دردی از بشر دوا نخواهد شد.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که معنای وحدت اسلامی بیش از آن است که جمعیتی در منافع یا استراتژی دفاعی و سیاسی با یکدیگر شریک باشند، اظهار داشت: وحدت اسلامی همان برادری دینی و اسلامی است که برای جامعه اسلامی عزت، قدرت، شکوه، شکوفایی، رشد و بی نیازی را در پی دارد.

وی ادامه داد: دشمنان جامعه اسلامی بیش از هر چیز با وحدت اسلامی دشمن هستند از این رو جنگ های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی راه می اندازند تا جامعه اسلامی را چندپاره کنند، از روزی که امیرمؤمنان را خانه نشین کردند سنگ تفرقه جامعه اسلامی نهاده شد.

آیت الله اراکی با بیان این که انسان باید برای شکر نعمت ولایت باید به پیمان اطاعت و نصرت پایبند باشد، ابراز داشت: از روزی که عده ای امامت الهی را خانه نشین کردند و ارتباط ولی را با جامعه بریدند در جامعه اسلامی خون راه افتاد و تا امروز هم ادامه دارد.

وی عنوان کرد: امروز تنها راه نجات امت اسلامی بازگشت به اهل بیت(ع) و خانه امیرمؤمنان است، آیا انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و اربعین حسینی بازگشت به خانه امیرمؤمنان نیست؟ وحدت اسلامی وحدت حول محور محبت و عشق به محمد و آل محمد(ص) است.

محمد قمین
ارسال نظرات