۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۲۶۴۳۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

خانواده شهدا از عوامل مهم گسترش معنویت در جامعه هستند

خانواده شهدا از عوامل مهم گسترش معنویت در جامعه هستند
امام‌جمعه بجنورد با اشاره به عوامل معنویت گستر در جامعه، گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران از عوامل مهم گسترش معنویت و اخلاق در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار دبیر کل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر کشور و اعضای این جمعیت در استان، به تبیین دستاوردها و برکات انقلاب و نظام اسلامی در ایران پرداخت.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی گسترش فرهنگ معنویت و اخلاق در جامعه بوده است، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم تصریح کرده‌اند نظام جمهوری اسلامی عامل مهمی در فضاسازی معنوی و اخلاقی در کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: عامل دیگر گسترش فرهنگ معنویت در جامعه ما جهاد مجاهدان فی سبیل الله است؛ زیرا جبهه و جهاد و دفاع مقدس علاوه بر نمایش غیرت دینی، فضای کشور ما را نیز مشحون از معنویت کرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه عامل دیگر گسترش معنویت در جامعه خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند، ادامه داد: خانواده‌های معزز شهدا عامل مهمی برای ترویج معنویت و اخلاق در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند.

وی افزود: رهبری در بیانیه می‌فرمایند: مجاهدت‌های جوانان در میدان‌های سخت ازجمله دفاع مقدّس، با ذکر و دعا و روحیه برادری و ایثار همراه شد و ماجراهای صدر اسلام را زنده و نمایان در برابر چشم همه نهاد. پدران و مادران و همسران با احساس وظیفه دینی از عزیزان خود که به جبهه‌های گوناگون جهاد می‌شتافتند دل کندند و سپس، آنگاه که با پیکر خون‌آلود یا جسم آسیب‌دیده آنان روبه‌رو شدند، مصیبت را با شکر همراه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به اعضای جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: این فراز از بیانیه باید سرفصل فعالیت جمعیت شما باشد؛ زیرا رهبری شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها را یکی از عوامل مهم گسترش معنویت در جامعه دینی به شمار آورده‌اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به جایگاه والای ارزش ایثار در جامعه، افزود: در فرهنگ اسلام ارزش‌ها و مکارم مختلفی ذکر شده؛ اما شکی نیست که در بین این ارزش‌ها، برخی از آن‌ها سرآمد هستند.

وی افزود: یکی از ارزش‌های سرآمد در اسلام، ایثار است؛ به‌گونه‌ای که در روایات آمده رأس مکارم ایثار و حیا هستند./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
هادی رحیمی
ارسال نظرات