۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۲۶۴۷۳
ارزیابی عملکرد مجلس (۹) | حجت الاسلام عبادی:

اکثر نمایندگان فعلی منافع دولت را بر منافع مردم ترجیح می‌دهند

اکثر نمایندگان فعلی منافع دولت را بر منافع مردم ترجیح می‌دهند
نماینده مجلس با بیان این که اکثر نمایندگان مجلس دهم حامی دولت هستند، گفت: مشکل مجلس این است که بخش قابل توجهی تصور می کنند باید منافع دولت را بر منافع مردم ترجیح دهند.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به ارزیابی عملکرد مجلس دهم پرداخت و با اشاره به اینکه مجلس کنونی در مسأله استکبارستیزی می توانست بهتر عمل کند، گفت: باید گفت مجلس فعلی در زمینه تأمین معیشت مردم می توانست بسیار بهتر عمل کند.

وی با بیان اینکه اکثر نمایندگان مجلس دهم حامی دولت هستند، اظهار داشت: مشکل مجلس فعلی این است که بخش قابل توجهی از نمایندگان تصور می کنند چون با حمایت دولت رأی آورده اند باید منافع دولت را بر منافع مردم ترجیح دهند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه تصور برخی نمایندگان پیرامون حمایت بی چون و چرا و چشم بسته از دولت نادرست است، عنوان کرد: این تصور سبب شد تا مجلس نتواند به صورت مقتدرانه در برابر تصمیمات اشتباه دولت ایستادگی کند، زیرا اکثر نمایندگان هنگامی که بحث نقد تصمیمات نادرست دولت پیش می آمد، همراهی نمی کردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نماینده مردم هستند، نه نماینده دولت، ابراز کرد: اگر همه نمایندگان با یکدیگر منسجم و همراه بودند بدون شک جلوی بسیاری از تصمیمات اشتباه در مملکت گرفته می شد.

وی با تأکید بر اینکه رسالت اصلی نمایندگان مجلس پرداختن به امور مردم و گره گشایی از مسائل آنها است، خاطرنشان کرد: نمایندگانی که خود را حامی دولت می دانند، باید در نظر داشته باشند که بهترین نوع حمایت از دولت نقد منصفانه آن است، نه اینکه از هر تصمیم اشتباهی که از سوی دولتمردان گرفته می شود حمایت کرده و سکوت کنند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه تصور غلط برخی نمایندگان از حمایت از دولت سبب تضعیف مجلس دهم شد، اظهار کرد: این تصور اشتباه سبب شد تا مجلس نتواند به صورت مقتدرانه در برابر تصمیمات نادرست دولت بایستد، از همین رو مشکلات در جامعه افزایش یافت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس در زمینه نقد عملکرد معیشتی و اقتصادی نتوانست به درستی عمل کند، مطرح کرد: بعد نظارتی مجلس یک مسأله بسیار مهم است و آن را نباید رها کرد؛ مجلس باید نظارت جدی بر مباحث اجرایی داشته باشد و همواره در قانون گذاری آن مباحثی که مورد نیاز جامعه است در اولویت بگذارد.

وی بر ضرورت پرهیز نمایندگان از سیاسی کاری و سیاسی بازی تأکید و بیان کرد: ما باید نقدهای وارده به دولت را به صورت منصفانه بیان کرده و از طرح اتهامات بدون سند پرهیز کنیم؛ همچنین دولتمردان نیز نباید مسائلی که واقعیت ندارد را گزارش دهند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه مواضع مقتدرانه در برابر استکبار و همدلی و همراهی نمایندگان با یکدیگر باید جزء اولویت های نخست مجلس باشد، خاطرنشان کرد: اگر نقدهای کارشناسی داشته باشیم و در وضع قوانین نیز نفع مردم را لحاظ کرده و از لحاظ کردن نفع جریانات سیاسی پرهیز کنیم کارها بسیار بهتر پیش خواهد رفت.

وی در پایان توصیف خود از عملکرد مجلس دهم را اینگونه بیان کرد: در مجموع مجلس دهم، مجلس قوی نبود؛ انتظار ما از مجلس شورای اسلامی بسیار بالاتر است و باید گفت که مجلس فعلی از دوره قبل ضعیف تر عمل کرد و امیدواریم در مجلس آینده نمایندگان خبره، سالم و صالحی داشته باشیم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات