۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۲۶۴۷۴

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور
ائمه جمعه در بخشی از خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه با اشاره به هفته وحدت بیان داشتند: فرهنگ وحدت بین شیعه و سنی باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته بااشاره به مسائل مهم اعتقادی و سیاسی کشور به هفته وحدت اشاره داشتند و گفتند: امت اسلام باید به پیام اهل بیت(ع) توجه کنند و فرهنگ وحدت بخش بین شیعه و سنی باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

گفتنی است ائمه جمعه کشور به موضوعات دیگری اشاره داشتند که آنها را در ادامه با هم می خوانیم.

امام جمعه تهران:

مردم با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان در مذاکره با آمریکا را برای همیشه بستند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا نتیجه‌ای جز تو سری خوردن ندارد، گفت: مردم با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان در مذاکره با آمریکا را برای همیشه بستند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه آمریکا در طول تاریخ انقلاب اسلامی برای برانداری جمهوری اسلامی و ضربه زدن به ملت بزرگ ایران از هیچ تلاشی مضایقه نکرده است، خاطرنشان کرد: انقلاب دوم نشان داد ملت ایران زیر پرچم ولایت برای استقلال کشور و مبارزه با دشمن بیرونی مصمم بوده و قصد دارد کشور را از همه جریان های باطل وارسته کند و جبهه ای بسازد که پایان آن حضور حضرت مهدی(عج) باشد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه قم:

فرهنگ وحدت مسلمین نهادینه شود | مسؤولان به مشکلات زلزله زدگان رسیدگی کنند

امام جمعه قم با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی و کشته و مجروح شدن هموطنان تأکید کرد که مسؤولان تلاش کنند تا مشکلات زلزله زدگان را حل کرده و غم را از دل مردم بردارند.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: امت اسلام باید به پیام اهل بیت(ع) توجه کند چرا که اهتمام به فرمایشات این بزرگواران احترام به فرمایش رسول اکرم(ص) است، امروز دشمنان رسول خدا با بهانه دشمنی با شیعه با اهل بیت(ع) دشمنی می کنند که از جنایات بزرگ این منحرفان است، محبت اهل بیت(ع) امر اجماعی بین همه مسلمانان است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه مشهد:
فساد مفسدان شفاف سازی شود|انتقاد ازطرح منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی
 
آیت الله علم الهدی گفت: طرح هایی که در منع اطلاع رسانی فساد مفسدان در صدا و سیما و رسانه ها مطرح می شود، ضد شفافیت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از قوه قضاییه در مبارزه با فساد، گفت: یکی از کارهای قوه قضاییه مبارزه مجاهدانه با فساد و شفاف سازی در پیگیری از فساد است، همه ما خادم مردم هستیم و باید برای مردم به عنوان ارباب خود شفاف سازی کنیم.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اصفهان:

ضرورت حفظ وحدت در جامعه اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: وحدت به معنای حفظ عقاید و چنگ زدن به ریسمان الهی است، باید عقاید خود را بدون جدل و با گفت‌وگو مطرح کنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به جنایت‌های مدعیان حقوق بشر در نقاط مختلف جهان، تصریح کرد: ترامپ به ما کمک می‌کند به خوبی دشمن را بشناسیم، ترامپ به صورت علنی اعلام می کند که به خاطر نفت سوریه باید در این کشور بماند و دنیا نیز در مقابل غارت و کشتار مسلمانان توسط امریکا و متحدانش ساکت است اما زمانی که در کشور ما یک انسان فاسد اعدام شود همه آنها علیه ما موضع گیری می‌کنند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اهواز:

رونق تولید داخلی سبب رفع بیکاری جوانان می شود| مطالبات رهبری روی زمین نماند

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه عدم ورود کالا‌های مشابه تولید داخلی عاملی در رونق گرفتن تولید داخلی است، گفت: رونق تولید داخلی سبب رفع بیکاری جوانان می شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به کشت برنج در اقصی نقاط کشور و استان بیان داشت: اگر بستر و زمینه کار و تلاش فراهم باشد جوانان خوزستانی پای کار هستند، باید برنامه ریزی کنیم تا در برداشت محصول، سرگردان نمانند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه ساری:

تولی و تبری شرط اساسی انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین لائینی تولی و تبری را شرط اساسی انقلابی بودن و انقلابی ماندن جامعه دانست و گفت: یک جامعه بی تفاوت و غیر انقلابی نمی‌تواند انقلاب را حفظ کند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مقام معظم رهبری در حکم حقیر بر ضرورت تقویت جوانان انقلابی و مؤمن تأکید کرد، گفت: همه تلاش خود را در جهت تحقق رهنمود‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری به کار خواهیم کرد.
 
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه سمنان:

برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجام یک حرکت انقلابی است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجام در حوزه انرژی هسته‌ای را یک حرکت انقلابی و در راستای فرهنگ مقاومت دانست.

آیت الله شاهچراغی با پرشور و مثال زدنی خواندن حضور مردم آگاه کشورمان به ویژه آینده سازان ایران اسلامی در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال، این حضور شکوهمند را حاوی دو پیام دانست و افزود: نخستین پیام ملت نفی مذاکره با آمریکا و تأکید بر این مهم که با مذاکره با دشمن مشکلی حل نمی‌شود بود پیام دوم اینکه ملت ما هرگز از مبارزه با ظلم و زیاده خواهی و استکبارستیزی خسته نمی‌شوند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه زنجان:
هفته وحدت نقطه تاریخی در وحدت شیعه و سنی است

امام جمعه زنجان با اشاره ولادت پیامبر اکرم (ص)، گفت: دشمن با این مسئله سعی در اختلاف داشت اما امامین انقلاب با بهره برداری صحیح یک هفته را به عنوان هفته وحدت معرفی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب بزرگترین کار ما در 40 سال این بود که راه نفوذ دشمن را بسته ایم ، اضافه کرد: نامه های بسیار آنان نسبت به مذاکره و منطقه را نپذیرفتیم که دوست داشتند ما کوتاه بیاییم.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه زاهدان:
جشن‌های هفته وحدت در سیستان و بلوچستان باشکوه برگزار شود
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به جایگاه خاص استان سیستان و بلوچستان جشن‌های هفته وحدت باید در شهرستان‌های این استان با شکوه برگزار شود.
وی عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از بدو پیروزی انقلاب در تلاش بوده اند که با هر ترفندی که می‌شود به کشور ضربه بزنند از این رو با ایجاد تفرقه و اختلافات قومی و مذهبی سعی در رسیدن به اهداف شوم خود داشته اند اما با هوشیاری و آگاهی مردم همواره در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده اند.
ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

در پایان گفتنی است ائمه جمعه با تقدیر و تشکر از مردم همیشه در صحنه و حضور در راهپیمایی سالروز 13آبان گفتند: مردم با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان در مذاکره با آمریکا را برای همیشه بستند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات