۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۲۶۴۷۶

آسیب ۵ تا ۷۰ درصدی زلزله به ۴۰ روستای میانه

آسیب ۵ تا ۷۰ درصدی زلزله به ۴۰ روستای میانه
نماینده مجلس گفت: زلزله در مناطق میانه و سراب تخریب و تلفاتی را به دنبال داشته به‌ طوری‌ که ۴۰ روستای شهرستان میانه دچار تخریب ۵ تا ۷۰ درصدی شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، یعقوب شیویاری اظهار کرد: از لحظه اعلام زلزله در میانه به منطقه و کانون زلزله آمدیم و الحمدالله الان وضعیت آرام بوده و مردم زلزله‌زده اسکان موقت دارند.

وی با بیان اینکه از صبح دیروز عملیات آواربرداری انجام شده است، گفت: زلزله در مناطق میانه و سراب تخریب و تلفاتی را به دنبال داشته است به‌طوریکه ۴۰ روستای شهرستان میانه دچار تخریب ۵ تا ۷۰ درصدی شده است و البته برخی از ساختمان‌ها در روستاها نیز با تخریب ۱۰۰ درصد روبه رو است.

نماینده مردم میانه در مجلس ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات به دست آمده تاکنون پنج نفر در اثر زلزله جان خود را از دست داده‌ و ۱۵۰ نفر مصدوم شده است.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از مصدومان حالت وخیم داشت که برای درمان به تبریز منتقل شده است.

شیویاری با اشاره به ثبت ۱۵۰ پس لرزه تا ساعت ۱۸ (جمعه)، توضیح داد: از روز شنبه عملیات آواربرداری به‌صورت جدی انجام خواهد گرفت و از همه مردم درخواست داریم تا آرامش خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه مردم نگران اموال و احشام تلف شده خود هستند، تصریح کرد: جلسات متعددی با استاندار، وزیر صمت و مدیران‌کل مربوطه داشتیم که نتایج آن با بررسی به اجرا در خواهد آمد.

نماینده مردم میانه متذکر شد: احتمالا مردم منطقه به‌خاطر اسکان موقت و توزیع اقلام و چادر نارضایتی جزئی خواهند داشت که حتما حل خواهیم کرد.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه زلزله ۵/۹ ریشتر بود ولی خدا را شاکر هستیم که تلفات آنچنانی نداشت ولی این زنگ خطری برای ما بود تا به بهبود و مقاوم‌سازی مساکن روستایی توجه ویژه‌ای شود که از روز شنبه مسوولان بنیاد مسکن در این خصوص دست به کار خواهند شد.

شیویاری ادامه داد: قطعاً هیات دولت تصمیمات جدی در خصوص اعطای وام‌های بلند مدت و کم بهره خواهد داشت زیرا میانه یک منطقه کاملا کوهستانی بوده و روستاهای آسیب دیده نیز در دامنه کوه بزقوش قرار دارند و با توجه به رسیدن فصل سرما، مردم از لحاظ اسکان دائم با مشکلات جدی روبه‌ رو خواهند شد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات