۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۲۶۴۹۷
نگاهی به زندگی «محمود الصرخی» (1)؛

مرجع بی سواد و ادعای نیابت از امام زمان

مرجع بی سواد و ادعای نیابت از امام زمان
محمود الصرخی در حالی خود را مرجع و سید می داند که هیچ سندی برای ادعاهای خود ارائه نکرده است و فقط به شواهد دروغین تمسک می جوید.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: با آغاز تظاهرات و موج سواری برخی جریان های منحرف و حتی کشورهای بیگانه از ناآرامی های عراق نام «محمود الصرخی» بار دیگر بر سر زبان ها افتاد. در این گزارش سعی داریم که نگاهی اجمالی به نسب و تحصیلات این مرجع خود خوانده داشته باشیم که در ادامه تقدیم خوانندگان گرامی می شود.

محمود الحسنی الصرخی متولد سال ۱۹۶۴ میلادی در کاظمین است.  وی در سال ۱۹۸۷ میلادی از دانشکده مهندسی راه و ساختمان دانشگاه بغداد فارغ‌التحصیل شد و مدعی است که از سال ۱۹۹۴ میلادی وارد حوزه شده ‌است. او در ابتدا عضو جیش المهدی بود اما از سال ۲۰۰۵ از آن جدا شد و سازمان مسلحی تأسیس کرد. الصرخی ادعا می کند که بی واسطه از طرف امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) صحبت می‌کند.

مرجع بی سواد و ادعای نیابت از امام زمان

نسب الصرخی

وی خود را از نوادگان امام حسن (علیه السلام) می داند. شجره نامه الصرخی که در سایتش منتشر کرده، به شرح ذیل است:

«هو محمود بن عبد الرضا بن محمد بن لفته بن بلول بن حاوي بن حسن بن محمد بن غزال بن جنديل بن خليفة بن سلطان النجدي بن غالب بن رشيد بن خلف بن حسين بن جاسم بن أسود بن سلهب بن مشيرف بن درع بن مغصوب بن قتادة بن ادريس بن علي (قاضي المدينة) بن (صرخه) بن ادريس بن مطاعن بن عبد الكريم بن عيسى بن الحسين بن سليمان (أبي عبد الله) بن علي (أبي السلمية) بن عبد الله بن ابو جعفر محمد الثعلب بن عبد الله الأكبر بن محمد الأكبر بن موسى الثاني بن عبد الله الشيخ الصالح بن موسى الجون بن عبد الله المحض بن الحسن المثنى بن الإمام الحسن الزكي (عليه السلام) بن الإمام علي بن أبي طالب (عليه السلام). »

وی مدعی است که این نصب را افرادی نظیر حسين بحر العلوم، محمد كلانتر، محمد علي الحمامي، شيخ بشير النجفي، سيد علي السبزواري، شيخ باقر شريف القرشي، سيد علي الموسوي الواعظ، سيد جواد سيد هبة الدين الشهرستاني عباس الدجيلي، السيد عدنان القابجي، السيد شاكر البغدادي، السيد أحمد الفلوجي، السيد صادق الحلي، السيد وليد العريضي، رابطة آل البيت المجلس الأعلى للسادة الأشراف في بيت المقدس ختم الرابطة، السيد ناجي هاشم آل عزام الحسيني، ثامر عبد الحسين العامري، الشريف فتحي عبد القادر، السيد أحمد العباسي الدوري مقرر الهيئة العربية لكتابة تاريخ الأنساب نسابة بني العباس، أمين عام رابطة آل البيت / بيت المقدس و السيد جمال الراوي الرفاعي / جليس السجادة الرفاعية في العراق تایید کرده اند ولی مانند همیشه هیچ مدرکی بر ادعاهای خود ارائه نکرده است و فقط به ذکر چند نام اعم از افراد مشهور و سرشناس و غیر مشهور اکتفا کرده است.

مرجع بی سواد و ادعای نیابت از امام زمان

تحصیلات الصرخی

وی همچنین ادعا کرد که از شاگردان حضرت آیت‌الله «سید محمد باقر صدر» و «سید محمد صادق صدر» بوده، که البته این ادعا از سوی دیگر شاگردان این دو مرجع عالی قدر نظیر حضرت آیت‌ الله سید کاظم حائری از مراجع تقلید عراق مقیم در شهر مقدس قم، تکذیب شده است.

کتاب های الصرخی به شرح ذیل است:

1. «فلسفتنا» بأسلوب وبيان واضح

2. البحوث الأصولية

3. البحوث الفقهية

4. الرسالة العملية

5. المنطق وأصول الفقه

6. البحوث الأخلاقية

7. بحوث التفسير

8. البحوث العقائدية

9. البحوث التأريخية

وی مدعی است که این کتاب ها را خودش نوشته است، ولی با توجه به سوابق چنین فردی، پذیرش این مطلب بسیار دشوار است، زیرا تحصیل در موضوعات مختلف نظیر فقه، اصول، عقاید، اخلاق، تاریخ و تفسیر و تسلط بر آن ها به گونه ای که شخص بتواند در این زمینه ها کتاب بنویسد و نظریه پردازی کند، نیازمند عمر طولانی و تحصیل بسیار است که این امور از فردی نظیر الصرخی بسیار به دور است و هیچ کدام از مراجع و علمای سرشناس حضورش در حوزه علمیه عراق را تایید نمی کنند و از سوی دیگر اگر محتوای این کتاب ها را از الصرخی بپرسید، به طور یقین توان پاسخگویی به آن را نخواهد داشت به طوری که در هیچ جای شاهد جلسات علمی، پرسش و پاسخ و مناظره علمی از او نبوده ایم و از فردی نظیر الصرخی که در رسانه های بسیار فعال است، عدم انجام چنین اقدامی با هدف اثبات سطح علمیش بسیار بعید است.

در سایت الصرخی صوت های تدریس وی در زمینه های مختلف نظیر فقه، اصول، عقاید، تاریخ و غیره موجود است، اما غالب صوت های آن به جهت بازدید و دانلود، غیر فعال می باشد و از سوی دیگر در اینکه این صوت ها متعلق به خود الصرخی است، جای تردید می باشد.

جمع بندی:

با سرنگونی حکومت بعث عراق در آوریل  سال 2003 میلادی، کشورهای استکباری نظیر آمریکا، انگلیس و حتی رژیم اشغالگر صهیونیستی در زمینه های مختلف امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی در این کشور فعال شدند. آنان در زمینه های دینی افراد مختلفی نظیر محمود الصرخی را حمایت مالی کردند تا به این وسیله بتوانند نهادهای دینی عراق را متزلزل کنند. الصرخی که سابقه فعالیت و همکاری با حزب بعث را داشته است، پس از سرنگونی حکومت صدام ادعای مرجعیت می کند و کتاب، تصاویر و صوت های خود را به صورت گسترده در عراق توزیع می کند و یکدفعه فردی به اسم حضرت آیت الله العظمی سید محمود الصرخی در صحنه دینی عراق متولد می شود و دیگران را کذاب و فاسد می خواند. مردم عراق به ویژه شیعیان باید نسبت به اقدامات این مرجع خود خوانده و بی سواد هوشیار باشند و فریب چنین اشخاصی را نخورند، در غیر این صورت در دنیا و آخرت زیان خواهند دید.

نویسنده: حجت الاسلام عارف ابراهیمی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
احسنت
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
دشمن به دنبال ارائه الگوهایی بدیل نظاک کرجعیت سالم شیعی است.
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
خداوند این مراجع دروغین را رسوا و ذلیل کند.
2
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
صرخی مورد حمایت رژیم کودک کش اسرائیل است. خداوند او را لعنت کند
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
در این اوضاع عراق، یکدفعه چنین افرادی ظهور می کنند، خداوند به مردم این کشور رحم کند.
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
خوب بود می نوشتید مرجع خود خوانده
2
0