۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۲۶۵۲۵
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «الگوی مصرف از نگاه قرآن و حدیث» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «الگوی مصرف از نگاه قرآن و حدیث» منتشر شد
کتاب الگوی مصرف از نگاه قرآن و حدیث برای اولین بار و با نظمی نوین،آیات و روایاتی را که با تأمّل در آنها،رهنمودهای اسلامی درباره الگوی مصرف قابل ارائه اند، بررسی کرده است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «الگوی مصرف از نگاه قرآن و حدیث» اظهار داشت: یکی از پایه‌های اصلی توسعه اقتصادی «اصلاح الگوی مصرف» است؛ افزایش درآمد سرانه ملّی، بدون این اقدام اساسی، نمی‌تواند نقش مؤثّری در توسعه پایدار، ایفا نماید.

وی گفت: اگر الگوی مصرف اصلاح نگردد، مصرف بی رویه، موجب تباهی منابع قابل سرمایه گذاری می‌شود و زمینه رشد اقتصادی و رفاه جامعه در بلندمدت از بین می‌رود. همچنین امکان مشارکت در هزینه‌های عمومی و بهبود توزیع درآمد فراهم نمی‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که موضوع اصلاح الگوی مصرف در نظام اسلامی، از اهمّیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: نامگذاری سال ۱۳۸۸ توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای، به نام «سال اصلاح الگوی مصرف»، قطعاً اهمیت بررسی این موضوع را دوچندان نموده است.

وی با اشاره به این که اصلاح الگوی مصرف فقط یک مسئله اقتصادی نیست بلکه ابعاد فرهنگی و اجتماعی نیز دارد، افزود: اصلاح الگوی مصرف، می‌تواند به خودسازی انسان و مهار تمایلات غریزی او مانند خودخواهی، حرص، طمع و تجملگرایی کمک کند و با ریاضت اختیاری، موجب شکوفایی معنوی انسان گردد.

پهلوانی اظهار داشت: همه پیروان قرآن و علاقه‌مندان به پیشرفت و بالندگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ملّت ایران، باید همه توان خود را به کار گیرند تا حرکت مبارکی که با نامگذاری سال جاری آغاز شده، هر چه بیشتر تقویت شود.

وی گفت: بی تردید، نخستین گام در جهت تقویت این حرکت و پاسخگوییِ مثبت به این دعوت سرنوشت ساز، آشنایی دقیق با الگوی مصرف از نگاه قرآن و احادیث اسلامی است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در قرآن و احادیث اسلامی، چیزی تحت عنوان «الگوی مصرف» به طور مستقل، مطرح نشده است؛ امّا با ملاحظه و جمع بندی آیات و روایاتی که درباره انفاق، نفقه، قصد، اقتصاد، قناعت، تقدیر در معیشت، اسراف، تبذیر، اتراف و همانند آن‌ها آمده، می‌توان دیدگاه اسلام را درباره الگوی مصرف، استنباط کرد.

وی افزود: این کتاب، برای نخستین بار و با نظمی نوین، آیات و روایاتی را که با تأمّل در آنها، رهنمود‌های اسلامی در باره الگوی مصرفْ قابل ارائه اند، بررسی کرده است.

پهلوانی به معرفی کتاب «الگوی مصرف از نگاه قرآن و حدیث» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت محمد محمدی ری شهری تألیف شده که در پژوهشگاه قرآن و حدیث تهیه و در انتشارات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «الگوی مصرف از نگاه قرآن و حدیث» با ۲۳۶ صفحه منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۲/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات