۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۲۶۵۲۷
کارشناس مذهبی رسانه ملی:

شجاعت در معصیت صفت اهل دنیا است + فیلم

شجاعت در معصیت صفت اهل دنیا است + فیلم
حجت الاسلام سعیدی شجاعت در معصیت را صفت اهل دنیا دانست و گفت: خداوند می‌فرماید اهل دنیا درگناه و معصیت کردن شجاعت دارند و نباید نسبت به گناه در جامعه بی تفاوت بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد سعیدی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی برگزار می‌شود، گفت: اهل دنیا یک سری صفات دارند و خداوند برای اهل دنیا خط کش داده است.

وی افزود: کسی که اهل دنیا است و به دنبال تفریح و خواب است، همیشه عصبانی و قلیل الرضا است و نه تنها راضی به رضای خدا نیست بلکه به دنبال کسب رضایت دیگران هم نیست.

حجت الاسلام سعیدی گفت: اگر کار خلافی هم انجام دهد عذرخواهی نمی‌کند و اگر کسی هم در باره او عمدا یا سهوا اشتباه کند عذرخواهی او را نمی‌پذیرد.

وی افزود: انسان‌های دنیا پرست در زمان پاسخ به خدا با بی میلی پاسخ می‌دهند و در ارتکاب گناه و معصیت شجاع هستند و آرزو‌های طولانی دارند و مرگ را باور ندارند.

وی از بنده دنیا بودن برخی به عنوان وجه مشترک در خطبه‌های امام حسین (ع) و امام سجاد و حضرت زینب (س) و منشاء اصلی جریان کربلا دانست و افزود: برخی انسان‌ها اهل دنیا و بنده دنیا هستند و مانند حیوانات فقط به دنبال خوردن و شهوت هستند.

حجت الاسلام سعیدی گفت: دنیا پرستی تنها پول پرستی نیست چرا که دایره دنیا پرستی از پول پرستی خیلی گسترده‌تر است و بی ادبی‌های اخلاقی انسان نیز ناشی از دنیا پرستی انسان است.

وی عذرخواهی نکردن، کبر و توقع، خودبرتربینی و خودخواهی را از جمله صفات انسان‌های دنیا پرست دانست و اظهار داشت: انسان‌های دنیا پرست هیچگاه معذرت خواهی دیگران را نمی‌پذیرند و نپذیرفتن معذرت دیگران سبب خواهد شد تا فرهنگ معذرت خواهی در جامعه کم رنگ شود.

حجت الاسلام سعیدی گفت: خداوند با مردم همانگونه رفتار می‌کند که مردم با یکدیگر رفتار می‌کنند، به این معنی که اگر معذرت دیگران را بپذیری، معذرت تو را خواهند پذیرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان‌های دنیا پرست هنگام بندگی خدا بی حال و کسل هستند، اظهار داشت: انسان‌های دنیا پرست برای امور بیهوده سر از پا نمی‌شناسند، اما برای امور دینی بی حوصله و بی حال هستند.

به گفته وی انسان هنگام خستگی و بی حالی نباید خدا را عبادت کند، چرا که خداوند عبادت انسان بی حال را دوست ندارد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: اگر با امر به معروف و نهی از منکر از منکری در جامعه جلوگیری شود دیگر شاهد تکرار منکر نخواهیم بود، اما اگر از منکری در جامعه جلوگیری نشود شجاعت در انجام منکر را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام سعیدی با تأکید براینکه شجاعت در معصیت صفت اهل دنیا است، گفت: خداوند می‌فرماید اهل دنیا درگناه و معصیت کردن شجاعت دارند و نباید نسبت به گناه در جامعه بی تفاوت بود.

شایان  ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیرکبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای ششمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش جمعی از افراد ولایتمدار برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 11
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات