۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۲۶۵۲۸
حجت الاسلام صادقی تأکید کرد؛

ضرورت تبیین صحیح معارف مهدوی در مراکز علمی و آموزشی کشور

ضرورت تبیین صحیح معارف مهدوی در مراکز علمی و آموزشی کشور
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبیین صحیح معارف مهدوی و اندیشه انتظار در مراکز علمی و آموزشی کشور با بهره گیری از متخصصان حوزوی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران شنبه شب در مراسمی که به موضوع مهدویت و با حضور طلاب و دانشجویان در قائمشهر برگزار شد، معرفت کامل به امام زمام (عج)، یاری کردن امام، ولایتمداری و اخلاق پسندیده و تقوا را از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های منتظران واقعی دانست.
 
وی، یکی دیگر از وظایف منتظران حقیقی را برداشتن موانع ظهور عنوان کرد و افزود: منتظر واقعی با عمل به ارزش‌های دینی و الهی می‌تواند بستر‌های لازم را برای ظهور حضرت فراهم کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اعتقاد به منجی تنها متعلق به شیعیان نیست بلکه همه ادیان و مذاهب به ظهور منجی معتقد هستند، بیان داشت: از این نقطه مشترک می‌توان در جهت رشد و گسترش فرهنگ اصیل مهدوی در جامعه جهانی بهره گرفت.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت جهانی سازی فرهنگ مهدویت تأکید کرد و گفت: دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی با این فرهنگ اصیل است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه بشر امروز به دلیل فاصله گرفتن از معنویت وارزش‌های الهی با مشکلات بسیاری مواجه است، تصریح کرد: فرهنگ مهدویت و اندیشه انتظار، بهترین نسخه برای علاج مشکلات و درد‌های امروز جامعه بشری است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین نسبت به تلاش دشمنان در جهت شبهه افکنی نسبت به مسأله ظهور در جامعه هشدار داد و خاطرنشان کرد: روحانیت تنها قشری است که می‌تواند با آگاهی دادن و بالا بردن سطح شناخت مردم نسبت به مسأله انتظار و مهدویت، توطئه دشمنان را خنثی کند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با هشدار نسبت به گسترش برخی جریان‌های انحرافی در جامعه اسلامی، رشد قارچ گونه این جریان‌های منحرف را پایین بودن سطح شناخت جامعه نسبت به معارف مهدوی دانست و تصریح کرد: مدعیان دروغین و جریان‌های منحرف در جوامعی که سطح شناخت پایینی نسبت به معارف مهدوی دارند رشد پیدا می‌کنند.
 
حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود با بیان این که باید مسأله انتظار و مهدویت به صورت عمیق در مدارس و مراکز علمی و آموزشی جامعه ما تبیین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه این مسأله مهم در دانشگاه‌ها و همچنین دستگاه تعلیم و تربیت مورد کم توجهی قرار می‌گیرد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات