۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۲۶۵۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

رهبر معظم انقلاب، پرچم دار وحدت در جهان اسلام هستند

رهبر معظم انقلاب، پرچم دار وحدت در جهان اسلام هستند
حجت الاسلام شکریان با اشاره به اهمیت وحدت در این برهه از زمان، گفت؛ امروز راهبرد وحدت اسلامی می‌تواند خنثی کننده همه توطئه‌ها و اختلاف افکنی‌های مستکبران عالم باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیرکل تبیلغات اسلامی مازندران امروز و همزمان با آغاز هفته وحدت در جمع کارکنان این اداره کل ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت و با اشاره به شرایط امروز دنیای اسلام و وجود معضلات و مشکلات در برخی جوامع و کشور‌های اسلامی، اظهار داشت: هفته وحدت و نامگذاری آن در این ایام از سوی امام خمینی (ره) یکی از مهم‌ترین آرمان‌های معمار کبیر انقلاب بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، به رهنمودهای وحدت آفرین مقام معظم رهبری در دهه های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: ایشان در حال پرچم دار وحدت و همبستگی در جهان اسلام هستند.
 
وی، تحقق وحدت امت اسلام را در راستای خنثی کردن توطئه‌ها و تفرقه افکنی‌های استکبار و ایادی آن در منطقه و جهان اسلام ضروری دانست و افزود: امروز هم رهبر عظیم الشان انقلاب با همین گفتمان جمهوری اسلامی را علمدار وحدت امت اسلامی معرفی کرده است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به سابقه دشمنی‌ها و شیطنت‌های ایالات متحده آمریکا و ایادی آن در منطقه و جهان در ایجاد اختلافات مذهبی و قومی، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا و ایادی آن در سال‌های اخیر راه اندازی جنگ‌های نیابتی، مذهبی، قومی و قبیله‌ای بوده است و افروختن آتش جنگ در کشور‌های سوریه و عراق و پدید آوردن گروه‌های تروریستی و تکفیری در راستای بهره برداری آنان از منابع نفتی و اقتصادی این کشور‌ها در جهت تامین نیاز‌ها و کسری بودجه‌های خود و فروختن سلاح و مهمات است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین به اقدامات وحدت آفرین و وحدت بخش جمهوری اسلامی در حل بحران‌ها و معضلات برخی کشور‌های اسلامی اشاره و تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی علمدار وحدت امت اسلامی است و با وجود بحران‌های امنیتی و نظامی در برخی کشور‌های منطقه به یاری و کمک امت اسلامی شتافت و با تقدیم شهدای مدافع حرم و اعزام رزمندگان غیور ایران اسلامی و نیرو‌های مستشاری توانست بسیاری از نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی و بسیاری از این مشکلات را رفع کند.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به برخی ویژگی‌های نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) در ایجاد وحدت امت اسلامی اشاره و تاکید کرد: امروز تکیه بر مشترکات و دوری از اختلافات مهم‌ترین راهبرد برای رسیدن به وحدت امت اسلامی است و مقاومت و پایداری در مقابل اقدامات خصمانه دشمنان هم می‌تواند تمام دسیسه‌ها و توطئه‌های آنان را خنثی کند.
 
حجت الاسلام شکریان با اشاره به اهمیت بصیرت در این برهه از زمان، بیان داشت: وحدت دنیای اسلام و انسجام اسلامی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است و امت اسلام نیازمند وحدت بیشتر در این برهه حساس و تاریخی است.
 
استاد حوزه‌ علمیه مازندران، مقاومت و پایداری را مهم‌ترین راهبرد جمهوری اسلامی در چهار دهه از عمر با برکت این نظام دانست و اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی نمونه‌ای تمام عیار از جریان مقاومت در جهان است و این جریان به عنوان الگو برای برخی کشور‌های اسلامی مطرح است که باید از خط مقاومت و شکل گیری جریان مقاومت در همه کشور‌های حامی مقاومت حمایت و پشتیبانی کرد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات