۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۲۶۵۳۳
حجت الاسلام خوبانی:

اختلاف و تفرقه سم مهلکی در جهت پیشرفت جامعه اسلامی است

اختلاف و تفرقه سم مهلکی در جهت پیشرفت جامعه اسلامی است
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر بر ضرورت تقویت وحدت میان مسلمانان تأکید کرد و گفت: اختلاف نظرهای سطحی نباید زمینه ساز نفوذ و سلطه دشمن در جامعه اسلامی شود.
حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به آغاز هفته وحدت، نامگذاری هفته‌ای به این عنوان از سوی امام خمینی (ره) را اقدامی ماندگار و راهبری در جهت تحکیم وحدت امت اسلامی دانست.
 
وی با بیان این که متأسفانه پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام، به دلیل برخی بدعهدی ها، اختلاف و تنش در جوامع اسلامی وجود داشته است، افزود: دشمنان اسلام نیز همواره با تحریک مسلمانان به دنبال تشدید این اختلافات بوده اند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، تفرقه و اختلاف را یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات و بحران‌های جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: با وحدت و همبستگی می‌توان از همه مشکلات عبور کرد.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که اختلاف و تفرقه سم مهلکی در جهت پیشرفت و توسعه جوامع اسلامی است، خاطرنشان کرد: اختلاف در میان مسلمانان، تنها بستر نفوذ و سلطه دشمنان را در جامعه اسلامی همواره خواهد کرد.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که امت اسلامی باید با کنار گذاشتن اختلاف نظر‌های سطحی و با بهره گیری از نقاط مشترک موجود، وحدت میان خود را تقویت کنند، بیان داشت: تا زمانی که این اختلافات در جامعه اسلامی وجود دارد، دشمن از مواضع سلطه جویانه خود عقب نشینی نخواهد کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم‌ترین دلایل بحران‌های امروز منطقه، اختلاف و تفرقه میان مسلمانان است، خاطرنشان کرد: بیرون راندن کشور‌های متجاوز از کشور‌های اسلامی منطقه در گرو وحدت و همبستگی مسلمانان است.
 
حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که امام خمینی (ره) با نامگذاری هفته‌ای به نام هفته وحدت، فتنه دشمن را خنثی و مسیر حرکت امت اسلامی را مشخص کردند، بیان داشت: اختلاف میان مسلمانان تنها فرصتی را برای تحقق منافع نامشروع نظام‌های سلطه گر در منطقه فراهم خواهد کرد.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که وحدت و همبستگی تنها راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر بوده است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان پرچم دار این حرکت عظیم، همواره در جهت وحدت میان مسلمانان گام برداشتند./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات