۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۲۶۵۶۸
دلبری خبر داد؛

رییس جمهور، سخنران افتتاحیه سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی

رییس جمهور، سخنران افتتاحیه سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی
مراسم افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ۲۳ آبان ماه با سخنرانی رییس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد دلبری رییس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، امروز در نشست خبری سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که موزه شهدا برگزار شد، گفت: کنفرانس وحدت اسلامی بر وضعیت کنونی جهان تاثیرات فراوانی داشته است.

وی با بیان اینکه جریان استکبار با هزینه های میلیاردی مدام در حال ایحاد تفرقه میان مسلمانان است، ادامه داد: شهدای ترور، تفرقه و شهدای مدافع حرم مانع اصلی تحقق آن اهداف به شمار می روند.

رییس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی درخصوص شعار امسال این کنفرانس، ابراز کرد: شعار امسال با موضوع وحدت امت اسلامی در دفاع از مسجدالاقصی خواهد بود و فراخوان مقالات نیز بر اساس همین موضوع صورت گرفت.

دلبری با بیان اینکه قریب به 60 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده، ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار شد مقالات در نشریات معتبر علمی و پژوهشی به چاپ برسد.

وی با اشاره به روزشمار هفته وحدت، بیان داشت: روزشمار هفته وحدت از روز شنبه 17 آبان ماه با نام گذاری این عنوان «وحدت اسلامی، رسالت رسانه‌ها، علما و نخبگان» آغاز شده است.

رییس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ادامه داد: دومین روز با عنوان تمدن نوین اسلامی، هویت اسلامی وخودشکوفایی، سومین روز با عنوان تشکل‌های مردم نهاد، زنان و جوانان پیشگام و چهارمین روز با عنوان ایثار، شهادت و مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی نامگذاری شده است.

دلیری افزود: پنجمین روز با عنوان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پرچمدار امت واحده، ششمین روز با عنوان وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی و هفتمین روز که مربوط به جمعه 24 آبان ماه می شود با عنوان پیامبر اعظم خورشید و منادی وحدت نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمانان کنفرانس در 22 آبان ماه با امام راحل تجدید میثاق خواهند داشت، گفت: سخنرانان این مراسم در حرم مطهر امام راحل آیت الله اراکی و تولیت مرقد مطهر امام خمینی(ره) خواهند بود.

رییس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به اینکه در این کنفرانس 16 نشست تخصصی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: همچنین رونمایی از ۱۰ اثر برگزیده تقریبی، ایجاد غرفه و ‌تقدیر از ۵ شخصیت بارز تقریبی از دیگر برنامه های این کنفرانس خواهد بود.

دلیری با اشاره به اینکه در روز افتتاحیه نماز وحدت همانند سالهای قبل اقامه خواهد شد، اظهار داشت: ‌مراسم افتتاحیه پنجشنبه 23 آبان ماه از ساعت 9 صبح با سخنرانی رییس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

وی به حضور 600 تن از علمای جهان اسلام در این کنفرانس اشاره کرد و گفت: امسال برای  نخبگان و سران 110 کشور جهان دعوتنامه ارسال شد که 350 نفر اعلام حضور کردند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات