۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۲۶۵۷۷
دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی:

تحریم های ظالمانه نمی تواند مانع پیشرفت علمی ایران شود

تحریم های ظالمانه نمی تواند مانع پیشرفت علمی ایران شود
دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با بیان اینکه تحریم های ظالمانه نمی تواند مانع پیشرفت علمی ایران شود، گفت: با بی عدالتی علمی باید مبارزه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، داود عامری دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی، امروز در همایش آپارتاید علمی، صلح و امنیت جهانی که به همت مجمع جهانی صلح اسلامی در باغ کتاب برگزار شد، گفت: تحقق عدالت یکی از آرمان های بزرگ بشری است.

وی افزود: یکی از مهمترین ابعاد عدالت در راستای توسعه جهان امروز تحقق «عدالت علمی» است بنابراین تبعیض علمی یکی از مصادیق آپارتاید به شمار می رود.

عامری تبعیض علمی را از آسیب های جدی و بزرگ در حوزه صلح و امنیت جهانی دانست و ادامه داد: همایش آپارتاید علمی، صلح و امنیت جهانی مقدمه برگزاری کنفرانس بین المللی با حضور اندیشمندان دنیا در سال آینده است.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی اضافه کرد: کنفرانس سال آینده که در تهران برگزار خواهد شد آپارتاید علمی را در سطح جهان مورد بحث و بررسی قرار داده و بازخوانی خواهد کرد.

وی تولید نوعی ادبیات مفهومی در راستای همراه کردن افراد برای مقابله با آپارتاید علمی را لازم و ضروری دانست و گفت: برای مقابله با آپارتاید علمی و عدم تسلط قدرت های بزرگ بر توسعه و جریان علمی جهان نیازمند بستری مناسب برای همراه ساختن افراد در داخل و خارج هستیم.

عامری با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی همواره بر تعاملات از طریق گفتگو تاکید دارد، اظهار داشت: بنیان و محور شکل گیری انقلاب اسلامی عدالت طلبی بوده اما همیشه مورد بی عدالتی و تبعیض علمی در جهان قرار می گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با بیان اینکه ایران با وجود تحریم های ظالمانه همچنان مسیر رشد و توسعه علمی را طی می کند، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران محل رجوع بسیاری از اندیشمندان و متفکران جهان است بنابراین هرگز محدودیت هایی مثل تحریم نمی تواند مانع پیشرفت علمی ایران شود./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات