۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۲۶۶۰۱
در پاسخ به قانون ضداسلامی کبک صورت گرفت؛

تصویب قانون حمایت از آزادی‌های دینی در کانادا

تصویب قانون حمایت از آزادی‌های دینی در کانادا
لایحه حمایت از آزادی‌های دینی در استان اونتاریوی کانادا در پاسخ به قانون محدودکننده آزادی‌های دینی مسلمانان در استان کبک این کشور به تصویب رسید.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مسلم‌لینک، مجلس اونتاریو لایحه پیشنهادی «میشل کوتو» عضو حزب لیبرال که در جهت حمایت از تنوع دینی و در پاسخ به محدودیت‌های دینی وضع شده در استان کبک این کشور پیشنهاد شده بود را به تصویب رساند.

کوتو در این باره گفت: خرسندم که همه احزاب در اینکه اونتاریو جایی است که به تنوع عقاید احترام می‌گذارد با هم اتفاق نظر دارند و در حمایت از حقوق و آزادی‌های مردم با هم متحدند.

بنا بر این قانون، دولت محلی با هر قانونی که متضمن محدود شدن آزادی‌های دینی شهروندان باشد، مخالفت می‌کند و از آزادی بیان و حقوق دینی اقلیت‌ها دفاع خواهد کرد.

کوتو افزود: من به عنوان وزیر پیشین مسئول مقابله با نژادپرستی معتقدم یکی از وظایف اصلی اعضای مجلس ما این است که از حقوقی که بر اساس قانون به رسمیت شناخته شده، حمایت کند.

وی گفت: من از چند ماه قبل درباره لایحه ۲۱ (قانون ممنوعیت استفاده از پوشش‌های دینی در مشاغل عمومی در کبک) صحبت کرده‌ام و ما امروز با تصویب این قانون پیام روشنی به همه کانادایی‌ها داده‌ایم که انتاریو در جهت حمایت از تنوع  و آزادی عقاید در کنار همه مردم ایستاده است.

بر اساس قانونی که از چند ماه قبل در کبک اجرا می‌شود، استفاده کارکنان بخش‌های عمومی همچون معلم‌ها، نیروهای پلیس و رانندگان اتوبوس‌ از نمادهای دینی ممنوع است.

شورای ملی مسلمانان کانادا و  گروه‌های حامی حقوق مدنی، شکایتی را در دادگاه عالی کبک علیه این قانون مطرح کرده‌اند.
ارسال نظرات