۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۲۶۶۱۱
حماس:

تل‌آویو در حال فریب افکار عمومی در خصوص پرونده تبادل اسرا است

تل‌آویو در حال فریب افکار عمومی در خصوص پرونده تبادل اسرا است
سخنگوی حماس اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در پرونده تبادل اسرا هیچ جدیتی ندارد و در حال فریب افکار عمومی و خانواده‌های نظامیان اسیرش است.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه «ایندیپندنت» عربی اخیرا ادعا کرد، هیأتی صهیونیستی با سفر به مصر با هیأت حماس در این کشور دیدار و درباره پرونده اسرا رایزنی کرده‌اند.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس در  گفت‌وگویی با خبرگزاری «آناتولی» این خبر را به صورت ضمنی تکذیب کرد و گفت، رژیم صهیونیستی هیچ جدیتی در تعامل با پرونده سربازان اسیر خود ندارد، با احساسات خانواده‌های این سربازان بازی می‌کند و نمی‌خواهد بهای یک قرارداد تبادل اسرا را بپردازد.

وی در ادامه گفت: اسرائیل تلاش می‌کند که افکار عمومی را فریب دهد و بگوید در پرونده سربازان اسیر تحرکاتی دارد. خانواده‌های این اسرا باید بر دولت اسرائیل فشار وارد کنند.  

در آوریل ۲۰۱۶ گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس برای اولین بار اعلام کرد، چهار اسرائیلی را نزد خود به اسارت گرفته و هیچ اطلاعات دیگری درباره زنده یا مرده بودن آنها یا هویتشان نداد.

پیش‌تر، «ابوعبیده» سخنگوی القسام در ژوئیه ۲۰۱۴ (جنگ ۵۱ روزه) از به اسارت گرفتن نظامی اسرائیلی «آرون شاؤول» در شرق شهر غزه خبر داده بود.

در همان ماه رژیم صهیونیستی از مفقود شدن دو نظامی خود به نام‌های آرون شاؤول و «هدار گولدن» خبر داد. این رژیم همچنین اعلام کرد، دو اسرائیلی دیگر نیز که به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بوده‌اند، مفقود شده‌اند.

حماس بارها اعلام کرده، تا زمانی که رژیم صهیونیستی اسرای آزاد شده بر اساس توافق «شالیت» را که یک بار دیگر بازداشت شده‌اند، آزاد نکند، اطلاعاتی درباره سرنوشت اسرای صهیونیست نمی‌دهد.

بر اساس توافق شالیت امضا شده در سال ۲۰۱۱، ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی با نظامی اسرائیلی «گلعاد شالیت» مبادله شدند.

منبع: فارس
ارسال نظرات