۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۲۶۶۲۸
دبیر کل مجامع مجالس آسیایی:

۷۵ سال از فقدان عدالت در سازمان ملل می‌گذرد

۷۵ سال از فقدان عدالت در سازمان ملل می‌گذرد
مجیدی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی از هر طریق ممکن مانع پیشرفت کشورهای درحال توسعه می شوند، گفت: سازمان ملل تهی از عدالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا مجیدی دبیر کل مجامع مجالس آسیایی، امروز در همایش آپارتاید علمی، صلح و امنیت جهانی که به همت مجمع جهانی صلح اسلامی در باغ کتاب برگزار شد، گفت: دولت های استعماری در جهان به قدری قدرت و نفوذ دارند که هر لحظه اراده می کنند از عضویت یک سازمان بین المللی انصراف داده و بودجه آن را کم می کنند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های نوین رسانه ها و ابزارهای ارتباط جمعی، ایجاد شبکه های علمی نخبگانی در عرصه بین الملل و حضور پر رنگ مجموعه های غیر دولتی در عرصه های جهانی بهترین راهکار برای مقابله با تبعیض و آپارتاید علمی جهانی است.

مجیدی با بیان اینکه بیش از نیم قرن از ایجاد سازمان ملل می گذرد و سال بعد 75 سالگی خود را جشن می گیرد، ابراز کرد: سازمان ملل در طول این سالها در فقدان عدالت عمر سر کرده و این یک نقص برای سازمان بین المللی است البته با اعلامیه ها و قطعنامه ها تلاش شده این مشکل حل شود اما گفتمان حاکم اجازه رفع این نقص را نمی دهد.

دبیر کل مجامع مجالس آسیایی به فلسفه ایجاد سازمان های تخصصی و آژانس های بین المللی اشاره کرد و گفت: این سازمان ها و نهادهای بین المللی تاسیس شد تا از رهگذر دانش، آموزش و فرهنگ رفع کننده مشکلات جهان باشند اما می بینیم که برخی از آنها مانند یونسکو با تحریم آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی روبرو می شوند.

وی افزود: در برخی از مجامع حتی اجازه سخن گفتن از حقوق هسته ای را نمی دهند تا از این طریق مانع رشد علمی کشورهای در حال توسعه شوند.

مجیدی با بیان اینکه نتیجه این نوع نشست ها باید تهیه یک سند علمی جامع باشد، اظهار داشت: برگزاری اینگونه نشست های علمی می تواند در همراه کردن آن دسته از افکار عمومی جهان که با این رویکرد مخالف هستند مفید باشد و بشود آن صلحی را که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند را از بین برد./813/پ203/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات