۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۶۲۶۶۳۱
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «الگوی شادی از نگاه قرآن و حدیث» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «الگوی شادی از نگاه قرآن و حدیث» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «الگوی شادی از نگاه قرآن و حدیث» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «الگوی شادی از نگاه قرآن و حدیث» اظهار داشت: اضطراب و نگرانی، مهمترین مشکل انسان عصر حاضر است و به همین خاطر، از دوران کنونی، به «عصر اضطراب» یاد می‌شود.

وی گفت: فرد مضطرب، با «احساس رنجآوری» دست و پنجه نرم می‌کند که به یک موقعیت ضربه آمیز کنونی یا به انتظار خطری از ناحیه چیزی نامعیّن، وابسته است. در چنین وضعیتی، فرد مضطرب، احساس ناایمنی یا تهدید می‌کند که منبع آن به روشنی قابل درک نیست. اضطراب، شامل احساس عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژیک می‌گردد.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: شخصی که مضطرب است، از عصبی بودن و تنش و بیقراری و تحریک پذیری شکایت می‌کند و اغلب در به خواب رفتن، مشکل دارد. شخص مضطرب، به آسانی خسته می‌شود، و حالاتی از جمله دل آشوبی، سردرد، تنش عضلانی و اِشکال در تمرکز فکر دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیش از یک سوم بزرگسالان، دچار ناراحتی‌های عصبی، خصوصآ اضطراب اند.

وی افزود: اضطرابِ مَرَضی، اثر منفی بر سلامت جسمانی و روانی افراد دارد و بهداشت شخصی فرد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. مشکلاتی که اضطراب به همراه دارد، در سه دسته بدنی، شناختی (فکری ـ ذهنی) و روانی، قابل دسته بندی اند. افراد مضطرب، در جنبه بدنی با تپش قلب، تنگی نفس، از دست دادن اشتها، تهوّع، بیخوابی، تکرّر ادرار، چهره برافروخته، تعریق، اختلال گفتار، و بیقراری رو به رو هستند؛ این افراد، به لحاظ شناختی، دچار سردرگمی، اختلال در حافظه و تمرکز، حواس پرتی، ترس از دست دادن کنترل، گوش به زنگی و افکار تکراری می‌شوند.

پهلوانی اظهار داشت: از دیگر سو نیز مشکلاتی همچون عصبی بودن، بیطاقتی، نگرانی، وحشت زدگی، دلواپسی، افسردگی، تنیدگی، ترس، هیجان زدگی و کمرویی، از جمله مشکلات روانیای هستند که فرد مضطرب، با آن‌ها درگیر است.

وی گفت: گذشته از اضطراب، بشر با مسئله دیگری به نام فشار روانی (اِسترس) نیز رو به روست که امروزه از آن به «بیماری جدید تمدّن» یاد می‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: هر چند تعریف مشخّصی از استرس ارائه نشده، امّا در یک تعریف ساده و روشن ـ که براون و کمپبل (در پژوهشی در ۱۹۹۴ م) آن را ارائه کرده اند ـ فشار روانی «فشاری است که از خارج بر فرد، تحمیل میشود و ناراحتی‌های جسمانی و روانی را در پی دارد».

پهلوانی به معرفی کتاب «الگوی شادی از نگاه قرآن و حدیث» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت محمد محمدی ری شهری تألیف شده که در پژوهشگاه قرآن و حدیث تهیه و در انتشارات پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «الگوی شادی از نگاه قرآن و حدیث» با ۴۹۶ صفحه در سال ۱۳۹۱ منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات