۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۶۲۶۶۳۳
در پژوهان منتشر شد؛

نسخه الکترونیکی کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام»

نسخه الکترونیکی کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام»
در این اثر،موضوع شادی با رویکردِ روان‌شناسی مثبتگرا و در چارچوب شادکامی،پژوهش گردید تا جایگاه فرح و سرور،از دیدگاه اسلام و اثر آنها بر شادکامی و نیز عوامل آنها روشن گردد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام» اظهار داشت: بخش مهمّی از آموزه‌های اسلامی، در بر دارنده پایه‌های روان‌شناختی خاصّ خودند. اگر موادّ علمیِ این آموزه‌ها در پژوهش‌های دقیق، استخراج و سپس طبقه¬بندی شوند، می‌توان به پایه گذاری دانشی مبتنی بر متون دینی امیدوار بود.

وی گفت: تا پیش از این، سخن گفتن از آموزه‌های اسلامی، موعظه به شمار می‌رفت و پژوهش در آن‌ها به نوعی، کار غیر علمی قلمداد می‌شد؛ امّا رویکرد کلّی روان‌شناسی به دین و مذهب، و رویکرد روان‌شناسی مثبت گرا به آموزه‌های اخلاقی ادیان، این روند را تغییر داد و در سایۀ آن، دانش روان‌شناسی، قابلیت یافت تا بُعد روان‌شناختی ادیان را نیز درک کند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: گروه روان‌شناسی اسلامیِ «دار الحدیث»، براساس رسالت خود (تبیین روان‌شناختی آموزه‌های اسلامی)، در صدد است که معارف روان‌شناختی متون دینی (قرآن و حدیث) را بدون کپی‌برداری از تحقیقات روان‌شناختی استخراج و به جامعه علمی عرضه نماید.

وی افزود: در این نوشتار، موضوع «شادی» با رویکردِ روان‌شناسی مثبت گرا و در چارچوب شادکامی، پژوهش گردید تا جایگاه فرح و سرور، از دیدگاه اسلام و اثر آن‌ها بر شادکامی و نیز عوامل آن‌ها روشن گردد.

پهلوانی اظهار داشت: پژوهشگر این نوشتار، جناب حجت الاسلام آقای سید مهدی خطیب، ضمن آن که عالمانه و دقیق، به بحث پرداخته، تلاش نموده است تا روش بررسی خود را نیز تا حدودی بیان نماید.

وی به معرفی کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت سید مهدی خطیب تألیف شده که در مؤسسه علمى فرهنگى دارالحدیث تهیه و در انتشارات پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: کتاب «شادی و شادکامی از دیدگاه اسلام» با ۱۵۲ صفحه در سال ۱۳۹۴ منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

وی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

پهلوانی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات