۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۶۲۶۶۴۸
سرپرست حوزه علمیه لرستان:

طلاب در اجرای طرح احیای قرائت قرآن در خانواده پیشگام باشند

طلاب در اجرای طرح احیای قرائت قرآن در خانواده پیشگام باشند
سرپرست حوزه علمیه لرستان از اجرای طرح احیای قرائت قرآن در خانواده ها خبر داد و گفت: طلاب و روحانیت در این راستا پیشگام باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدمحمدباقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، یکشنبه شب در نشست فصلی معاونین تهذیب مدارس علمیه استان که در مرکز مدیریت حوزه علمیه لرستان برگزار شد، گفت: با همفکری و هم اندیشی و در سایه تعامل باید چالش های پیش روی حوزه بررسی و راهکارهای مقابله با چالش ها تقویت و اجرا شود.

وی به اجرای دقیق طرح آیین نامه هی جدید اشاره کرد و افزود: بیان نکات اخلاقی از برنامه های مهمی است که باید در مدارس مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: اجرای طرح قرآن و عترت، مطالعه کتب شهید مطهری از دیگر برنامه هایی است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه بر ضرورت تشکیل شورای تهذیب در مدارس علمیه تاکید کرد و اظهار داشت: تشکیل این شورا در رفع نقاط ضعف و تقویت برنامه های تهذیبی موثر است.

سرپرست حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه اجرای برنامه قرآنی با عنوان طرح احیای قرآن در خانواده می تواند اقدامی مؤثر در تقویت فرهنگ قرائت قرآن باشد، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح می توان فرهگ قرائت قرآن را در دورهمی های خانوادگی نهادینه ساخت.

وی اظهار داشت: طلاب و روحانیت در اجرای این طرح پیش قدم باشند و با اجرای این طرح می توان معارف قرآن را به اعضای خانواده منتقل کرد.

وی اذعان داشت: با اجرای طرح احیای قرآن در خانواده و موفقیت در اجرای این طرح می توان آن را در مساجد، هیأت ها و دیگر مکان ها نیز اجرا کرد.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: در سایه اجرای طرح احیای قرائت قرآن در خانواده در تربیت فرزندان و تقویت انس بیشتر باقرآن می توان نقش آفرین شد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات