۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۶۲۶۶۵۶

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۵۹ پروژه اقتصادی و زیربنایی در استان یزد

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۵۹ پروژه اقتصادی و زیربنایی در استان یزد
۶۵۹ طرح و پروژه اقتصادی و زیربنایی با اعتبار ۴۴۳۴ میلیارد تومان و ۱۶۷ میلیون یورو و ۲۲ میلیون دلار در سطح استان یزد افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری و توسعه استان یزد به صورت ویدئوکنفرانس دستور افتتاح و بهره برداری از 630 پروژه با اعتبار بالغ بر 2534 میلیارد تومان و اعتبار ارزی 167 میلیون یورو و 22 میلیون دلار را صادر کرد.

با دستور رییس جمهور همچنین عملیات اجرایی 29 پروژه با اعتبار 1929 میلیارد تومان آغاز شد.

کارخانه کاشی خلیج فارس نیلگون، شبکه توزیع گاز شهرک های صنعتی، ذوب فلزات، داروسازی و مکمل های غذایی، فاز یک بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ، 130 پروژه سیستم های نوین آبیاری، فاز اول خط راه آهن بافق- زرین شهر، تکمیل سه بزرگراه ، افزایش توان نیروگاه چادرملو، 354 پروژه مخابراتی ، توسعه پوشش تلفن همراه و ارائه خدمات الکترونیک روستایی، پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی فولاد، طرح های مربوط به ورزش و جوانان از جمله طرح ها و پروژه هایی بود که در حوزه های مختلف صنعتی، بهداشتی، کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، ارتباطات، نفت و ورزش جوانان با دستور رییس جمهور افتتاح گردید.

19 شهرک کشاورزی و آبرسانی به مجتمع های روستایی تفت نیز از جمله پروژه هایی بود که با دستور رییس جمهور آغاز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

در این مراسم وزرا و معاونین رییس جمهور از محل پروژه های افتتاح شده در شهرستان های مختلف استان یزد، گزارشی در خصوص مزیت ها و قابلیت های این پروژه ها ارائه کردند.

در این مراسم همچنین در حضور رییس جمهور 7 تفاهم نامه اقتصادی بین استانداری یزد با صندوق نوآوری و شکوفایی ، بانک ملی، سازمان صنایع کوچک، شرکت ایمیدرو، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و صندوق ملی محیط زیست به امضا رسید.

محمد قمین
ارسال نظرات