۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۲۶۶۵۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

دفاع از نظام و تبیین اندیشه های ولی فقیه، وظیفه حوزه انقلابی است

دفاع از نظام و تبیین اندیشه های ولی فقیه، وظیفه حوزه انقلابی است
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، دفاع از انقلاب و همچنین تبیین صحیح اندیشه های ولی فقیه در جامعه را از جمله مهم ترین وظایف حوزه انقلابی عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به ویژگی‌های حوزه انقلابی اشاره کرد و با بیان این که یک حوزه انقلابی همواره در مسیر عمل به تکلیف گام بر می‌دارد، گفت: پیشرفت علمی و اخلاقی در یک چنین فضایی دو چندان است.
 
وی با بیان این که روحیه انقلابی موجب پیوند مستحکم جامعه با ولایت و نظام اسلامی می‌شود، افزود: اگر روحیه انقلابی گری در هر سطحی از نظام اسلامی تقویت و گسترش پیدا کند از تجملات و اشرافی گری پرهیز خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه اسلامی هیچ گاه در برابر ناهنجاری‌ها و ضد ارزش‌ها سکوت نخواهد کرد، بیان داشت: اگر تفکر انقلابی در جامعه اسلامی به خوبی رشد و گسترش پیدا کند، در مواقع حساس و ضروری مرز‌های حق و باطل را گم نخواهیم کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که حوزه‌های علمیه به دلیل جایگاه و رسالت مهمی که در جامعه دینی عهده دار هستند همواره مورد توجه بزرگان نظام به ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده اند، ادامه داد: تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه بستر ساز تحول علمی خواهد بود.
 
وی با اشاره به این که طلبه انقلابی علم را با اخلاقی اسلامی و تقوای الهی همراه خواهد کرد، افزود: طلبه انقلابی مسیر رشد و پیشرفت علمی و اخلاقی در حوزه را با سرعت طی خواهد کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از موانع مهم تقویت و رشد روحیه انقلابی در میان حوزه‌های علمیه را نفوذ تحجر دانست و تصریح کرد: تحجر و بی تفاوتی جزء مسائل مهمی است که حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که حوزه علمیه در چهل سال اخیر مهم‌ترین پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف بوده است، بیان داشت: امروز نیز یک حوزه انقلابی می‌تواند به رسالت و تکلیف خود در دفاع از انقلاب و آرمان‌های نظام عمل کند.
 
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در ادامه سخنان خود یکی از وظایف مهم حوزه انقلابی را دفاع از انقلاب و همچنین تبیین صحیح اندیشه های، ولی فقیه در جامعه عنوان کرد و گفت: تبیین مواضع، ولی فقیه در هر زمان، ملاک و محور انقلابی گری است که باید به طور جدی مورد توجه حوزه‌های علمیه و همچنین حوزویان قرار گیرد.
 
وی با بیان این که حوزه و روحانیت انقلابی همواره در مواقع حساس به ویژه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضوری به موقع و همراه با بصیرت خواهد داشت، افزود: حوزه انقلابی همواره نسبت به رویداد‌های سیاسی حساس و مواضع اصولی و به هنگام خواهد اتخاذ خواهد کرد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات