۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۲۶۶۶۹
استاد حوزه علمیه:

عالم هستی تجلی نور ولایت امام زمان است

عالم هستی تجلی نور ولایت امام زمان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عالم هستی تجلی نور ولایت امام زمان(عج) است، گفت: ظهور امام زمان(عج) با خواست همه مردم دنیا محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حلواییان استاد حوزه علمیه، به مناسبت ایام ولایت و امامت امام زمان(عج) در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کوی نصر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از وظایف مهم منتظران در عصر غیبت نگاه صحیح داشتن به مساله مهدویت و ظهور است.

وی افزود: متاسفانه امروز در مساله مهدویت ما دچار برخی مباحث غلط اعتقادی هستیم و نیازمند آن هستیم تا با یک خانه تکانی اساسی نگاه خودمان را به باب مهدویت تغییر داده و از نگاهی صحیح و عمیق نسبت به مساله مهدویت برخوردار شویم.

حجت الاسلام  حلواییان با استناد به کلام حضرت آیت الله جوادی آملی، بیان داشت: ایشان در کتاب «موعود موجود» می فرمایند: غیبت تهمتی است که ما به امام زمان(عج) زدیم اساسا امام زمان(عج) غایب نشدند؛ پیامبراکرم(ص) درخصوص غیبت امام عصر(عج) می فرمایند: مثل ایشان در عصر غیبت، مثل خورشید پشت ابر است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مردم در عصر غیبت به سبب گناهانی که انجام می دهند گرفتار پرده و حجاب غیبت می شوند؛ انسان ها اگر دست از گناه بردارند وجود مقدس امام زمان(عج) و تجلی ولایت الهی را مشاهده خواهند کرد.

وی افزود: در عصر غیبت در اصل مردم غایب هستند نه امام زمان(عج)؛ بنابراین یکی از مباحثی که باید در مباحث مهدوی اصلاح شود مساله غیبت و غایب است. امام زمان(عج) در همه عالم هستی تجلی دارد از این رو اگر کسی نور ایشان را در امور زندگی مشاهده نکند نمی تواند مدعی ولایتمداری حضرت باشد.

حجت الاسلام  حلواییان در ادامه با تاکید بر اینکه منتظران واقعی ظهور اهل ولنگاری نیستند، گفت: نور ولایت اهل بیت(ع) را باید در همه اشیاء دید؛ اینکه انسان تصور کند نمی تواند امام زمان(عج) را ببیند صحیح نیست چرا که همه هستی تجلی نور ولایت امام زمان(عج) است.

استاد حوزه علمیه اعتقادات توحیدی را بالاترین سرمایه دانست و گفت: کسی که این سرمایه را دارد سرمایه‌دارترین انسان محسوب می شود؛ کسی که به حضور امام زمان(عج) اعتقاد دارد سرمایه دار است.

وی درباره ظهور، عنوان کرد: در امر ظهور این مردم هستند که باید به سوی امام زمان(عج) حرکت کنند تا ظهور محقق شود بنابراین ظهور در گرو حضور مردم است؛ امام زمان(عج) عطش ظهور و فرج را دارند پس تا زمانی که مردم عطش ظهور پیدا نکنند حضرت ظهور نمی کنند./813/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات