۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۲۶۶۷۲
استاد حوزه علمیه قم تببین کرد؛

رسالت های طلاب و حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب + فیلم

رسالت های طلاب و حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب + فیلم
حجت الاسلام بغدادی در تبیین رسالت های طلاب وحوزه های علمیه در گام دوم انقلاب تأکید کرد که انقلابی یعنی معتقد به مبانی انقلاب و مصرّ به اجرا و اقامه انقلاب با اقدام و عمل.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین بغدادی از اساتید حوزه علمیه قم در نشست «رسالت های طلاب در گام دوم انقلاب» از سلسله نشست های بینش طلبگی در مدرسه علمیه امام باقر(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزه طبق فرمایش آقا متکلم بیانی است که مخاطب یعنی حوزه باید علاوه بر اینکه این مطالب را می‌داند و شرح آن را می‌داند باید آن را به کل جامعه برساند.

وی افزود: نگاه امام و رهبر انقلاب به حوزه با همه نهادها فرق دارد یعنی آقا خود را با حوزه یک طرف می بیند و طرف دیگر جامعه و امت قرار دارد، از این رو حوزه باید بیانیه گام دوم را در کل کشور تبیین کند و در پی اقامه و اجرای آن باشد.

حجت الاسلام بغدادی طلاب و حوزه های علیه را پیام رسانان انقلاب توصیف کرد و و ابراز داشت: تحلیل آقا این است که این حوزه و طلاب بودند که آرمان‌های امام را به مردم رساندند حتی تصریح می‌کند که از کسی غیر از حوزه بر نمی آمد و طلبه ها تنها منبع توسعه انقلاب ما بودند.

این پژوهشگر تمدن اسلامی با بیان این که حوزه همچنان مثل همان گذشته وسیله ارتباط با جامعه است، یادآور شد: فقط مهم است چه کسی رابطه آن با شد تا حرف آقا را به توده مردم برساند، آن شخص کسی است که نفوذ و برد اجتماعی دارد و حاکم قلب مردم است.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: غرب نیز در تلاش است که چنین پایگاهی ایجاد کند تا در قلب توده مردم نفوذ کند، از یک طرف پیام آقا و از طرف دیگر غرب و لیبرال ها هستند.

وی در ادامه وظیفه طلاب را را در دوره کنونی سخت تر از دیگر اقشار جامعه توصیف کرد و افزود:  آقا می‌فرمایند حوزه به دلیل دو ویژگی مرجعیت پروری و تبلیغ که دارد توانسته به موفقیت برسد، بنابراین اگر بخواهیم نظام اسلامی انقلابی بماند، حوزه علمیه قم باید انقلابی بماند و حوزه‌های علمیه انقلابی باشند.

حجت الاسلام بغدادی انقلابی نبودن حوزه را مساوی با در خطرقرار گرفتن اصل نظام دانست و گفت: غربی ها در تلاشند تا از نظر معنوی و غیره هم طلبه را فاسد کنند بنابراین شما باید راه گشایش را پیدا کنید تا افکار انقلابی در حوزه زیاد شود و طبق صریح کلام ایشان دغدغه تحصیل عمیق باید از بسیج بجوشد چراکه علم و نفوذ اجتماعی با هم است.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای مهم  است که ۵۰۰ استاد موفق انقلابی در سطح عالی تربیت کنیم، انقلابی یعنی معتقد به مبانی انقلاب و مصرّ به اجرا و اقامه انقلاب با اقدام و عمل؛ با این خصوصیات حوزه قم می‌تواند به عنوان یک وزنه انقلابی در جامعه عمل کند./1330/ج

تعداد بازدید : 6
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات