۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۶۶۷۶

ارسال ۴۷۰ اثر به جشنواره‌ای با موضوع «نه به سقط جنین»

ارسال ۴۷۰ اثر به جشنواره‌ای با موضوع «نه به سقط جنین»
جشنواره داستان کوتاه «می‌خواهم بمانم» با هدف حفظ کیان خانواده و فرزندآوری برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، جشنواره داستان کوتاه «می‌خواهم بمانم» با هدف حفظ کیان خانواده و فرزندآوری برگزار خواهد شد.

وجیهه سامانی، دبیر این جشنواره، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص انتخاب موضوع «نه به سقط جنین» برای این مسابقه گفت: دلیل انتخاب این موضوع، توجه دادن جامعه ادبی و پیرو آن، عموم جامعه به این مساله مهم و در عین حال تاسف برانگیز است که در یک جامعه اسلامی میانگین روزانه هزار سقط جنین بدون مجوز و دلیل پزشکی و در چهارچوب خانواده صورت می‌گیرد. یعنی از موجودات بیگناهِ صاحب حق و حیاتی که دارای پدر و مادر و خانواده هستند و هیچ مشکل و عارضه‌ای از نظر سلامتی و بیماری‌های ژنتیکی و نقص عضو‌های مادرزادی ندارند، سلب حیات می‌شود. این خود به نوعی قتل نفس محسوب می‌شود که از گناهان کبیره است و فراگیر شدن و عادی شدن ارتکابش قطعا باعث می‌شود رحمت و برکت الهی از جامعه رخت ببندد.

وی با بیان اینکه آثار رسیده به این جشنواره در دو مرحله داوری می‌شود، گفت: در مرحله اول آثار به لحاظ موضوع و درونمایه، رعایت قوانین و محور‌های ذکر شده در فراخوان مسابقه، طرح و پیرنگ محکم و قابل قبول و میزان اثرگذاری روی مخاطب و عدم سیاه‌نمایی و ارائه راه حل‌های مفید، امیدبخش و کاربردی، ارزیابی و تفکیک خواهند شد. در مرحله دوم توسط سه نفر از اساتید و نویسندگان صاحب‌نام، داستان‌ها بیشتر به لحاظ قدرت و قوت قلم در فرم و تکنیک مورد داوری قرار خواهند گرفت.

سامانی درباره تعداد آثار دریافتی این مسابقه گفت: تا به امروز حدود ۴۷۰ اثر قابل قبول به دبیرخانه مسابقه ارسال شده است.

این رمان‌نویس در ادامه افزود: همان طور که در ابتدا اعلام شده است، مسابقه سه برگزیده رتبه اول، دوم و سوم خواهد داشت که به ترتیب ۱۰۰ میلیون، ۷۰ میلیون و ۵۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد. علاوه بر این سه نفر، آثار نفرات برتر هم در قالب مجموعه کتابی منتشر خواهد شد.

وی بیان داشت: این امکان هم وجود دارد که بعد از اتمام داوری، اگر دوستان نوقلم و غیرحرفه‌ای که حضور چشمگیر و پررنگی در این فراخوان داشتند، امتیاز خوب و قابل توجهی آوردند و آثارشان از لحاظ فرم و محتوی قابل توجه بود و حرف نو و تازه‌ای برای گفتن داشت، به جز سه رتبه برتری که اعلام شد، جایزه ویژه‌ای هم برای این دوستان در نظر بگیریم. البته این‌ها همه معطوف به پایان داوری و بررسی‌های نهایی آثار و امتیازات توسط دبیرخانه جایزه است.

سامانی آخرین مهلت ارسال آثار را بیست و چهارم آبان اعلام کرد و افزود: مهلت ارسال آثار در ابتدا پایان مهرماه بود، اما به دلیل تقارن این ایام با اربعین حسینی و تقاضای متعدد دوستان برای تمدید زمان، این فرصت تا ۲۴ آبان که روز کتاب و کتابخوانی است، به تعویق افتاد که آخرین فرصت است و دیگر قابل تمدید نیست. /د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات