۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۲۶۶۷۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

رفتار بزرگانی همچون آیت‌الله مبارکه‌ای، درس‌آموز است

رفتار بزرگانی همچون آیت‌الله مبارکه‌ای، درس‌آموز است
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: رفتار بزرگان دینی همچون آیت‌الله مبارکه‌ای در عرصه‌های مختلفی برای ما درس‌آموز است و می‌توان از سرنوشت مخالفان آنان عبرت گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره آیت‌الله مبارکه‌ای اظهار داشت: خداوند متعال داستان انبیای الهی را در قرآن بیان می‌کند تا همه ما از رفتار آنان درس و از سرنوشت مخالفان پیامبران الهی عبرت بگیریم.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مبارکه‌ای گفت: آیت‌الله مبارکه‌ای همت بلندی داشتند که با امکانات ضعیف در گذشته، به کشورهایی همچون هند و انگلستان سفر کردند و در مسیر گسترش دین الهی قدم برداشتند، رفتار این بزرگان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای ما درس‌آموز است و می‌توان از سرنوشت مخالفان آنان عبرت گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: علامه‌هایی همچون مجلسی و مرحوم کاشی افراد نخبه با استعداد همچون آیت‌الله مبارکه‌ای را جذب می‌کردند و با کمک آنان توانستند قدم‌های مؤثری در بررسی روایات اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بردارند، بدون شک حفظ آثار و بیان زندگی‌نامه این افراد، ارزش والایی دارد.

در ابتدای این دیدار امام جمعه شهر دیزیچه(مبارکه) حجت‌الاسلام والمسلمین صانعی با بیان اینکه استان اصفهان کانون مفاخر بزرگ شیعی است، اظهار داشت: در گذشته شناختی نسبت به شخصیت آیت‌الله مبارکه‌ای وجود نداشت و امروز پس از مطالعه و تحقیق درباره ایشان، مشخص شد که آیت‌الله مبارکه‌ای شخصیت فرهیخته، عالمی جامع، مبارز و مصلح است که از نظر مبارزات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اقدامات خوبی داشته و سفرهای مصلحانه و تأثیرگذار به دور دنیا داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صانعی گفت: ایشان تأیید شده حاج شیخ عبدالکریم جزی از علمای بزرگ اصفهان است و تصدیق اجتهاد آیت‌الله مبارکه‌ای را صادر کردند، همچنین این تصدیق، توسط حاج شیخ عبدالکریم حائری در قم امضا شده است، آیت‌الله مبارکه‌ای از محضر علمای مختلف همچون مرحوم آخوند کاشی استفاده کرده است و با شهید مدرس هم‌نشینی نزدیکی داشته است.

اسلامی فر، دبیر کنگره بزرگداشت آیت‌الله مبارکه‌ای با بیان اینکه 6 اثر فاخر از آیت‌الله مبارکه‌ای در مراسم کنگره بزرگداشت ایشان رونمایی می‌شود، اظهار داشت: کتاب «مرأت الغیب»، «اسلام خالص»، «گزیده اشعار صفایی»، «شجره مبارکه»، «گزیده دانشوران اصفهان» و «حکایات مبارکه‌ای» در کنگره آیت‌الله مبارکه‌ای رونمایی می‌شود./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات