۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۲۶۶۸۲
معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی:

قرآن کریم سند هویت مسلمانان است

قرآن کریم سند هویت مسلمانان است
عباسی با بیان اینکه قرآن کریم سند هویت مسلمانان است، گفت: قرآن کریم کتاب انسان سازی و قانون انقلاب اسلامی است و باید در راس همه امور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در مراسمی که به مناسبت تجلیل از حافظان کل قرآن کریم دارالقرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: قرآن کریم منشور بی بدیل وحی و کتاب نور و سعادت است.

وی با اشاره به اینکه عزت و شرافت انسان در دنیا و آخرت تنها در قرآن یافت می شود، ادامه داد: قرآن کریم سند هویت مسلمانان، کتاب انسان سازی و قانون انقلاب اسلامی است؛ بنابراین قرآن باید در راس همه امور باشد.

سلیمی با بیان اینکه بعد از خداوند متعال قرآن کریم از جایگاه بالایی برخوردار است، ابراز کرد: مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از سال 69 به تربیت قرآنی افراد اقدام کرده است.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به روایتی، اظهار داشت: در روایات آمده قرآن را بیاموزید و به دیگران تعلیم دهید، تعلیم قرآن کریم یکی از مهمترین فعالیت های فرهنگی این آستان مقدس به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 هزار نفر از سال 69 در این آستان قرآن آموختند، گفت: کسانی که در این آستان مقدس به آموزش قرآن کریم مشغول‌اند اکثرا دارای رتبه های بین المللی قرآن هستند.

سلیمی ادامه داد: در دارالقرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) روخوانی، قرائت، مفاهیم، سبک زندگی قرآنی، حفظ و غیره آموزش داده می شود و امروز از 26 تن از حفاظ کل قرآن کریم تقدیر می شود.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: امروز 18 تن از حافظان نوجوان و تعدادی نیز از سنین میانسالی تقدیر می شوند که اسامی حافظان کل به شرح زیر است؛

خانم مائده گنجعلی

خانم پرستو حسن پور

خانم زهرا طهماسی

خانم حنانه محمدی طامه

خانم ستایش ترکاشوند

خانم زهرا قاسمی

خانم فاطمه بیات

خانم فاطمه بیات

خانم مائده انصاری

خانم زینب حسینی

خانم حنانه فلاحی

خانم مرضیه دهقان زاده

خانم ثنا ربیعی زاده

آقای سیدمحمدمهدی میرعابدینی

خانم مریم سادات طباطبایی

خانم سمیه اسدی

خانم ناهید صمیمی

خانم عفت محمدابراهیم

خانم مریم زین العابدین

آقای امیر عباس فرقدانی

آقای امیرمحمد بنایی

آقای محمدحسین کُتی

آقای مرتضی افضلی

آقای مهدی طاهری زاده

خانم بیتا بیگ نشینی

خانم منصوره جمالی/813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات