۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۲۶۶۸۹
حجت الاسلام والمسلمین عباسی خبرداد؛

آمادگی المصطفی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی

آمادگی المصطفی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی
رئیس جامعةالمصطفی گفت: این مرکز علمی آماده برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی برای دانشجویان خارجی همه مراکز علمی و مؤسسات آموزش عالی کشور است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی در نشست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با رؤسای دانشگاه‌های قم بیان کرد: جامعةالمصطفی از زیرساخت‌های لازم و استادان برجسته در زمینه آموزش زبان فارسی به دانشجویان و فراهم‌سازی جذب اعضای هیئت علمی خارجی در دانشگاه‌های کشور برخوردار است.

وی گفت:‌ وزارت علوم و مسئولان جامعةالمصطفی برای جذب دانشجویان عراقی، رایزنی‌های مؤثری با وزارت علوم این کشور داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی اضافه کرد: نبود انطباق بین زبان مبدأ و مقصد، مشکل تمام مراکز آموزش عالی کشور در جذب دانشجویان خارجی است.

رئیس جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: از آن جایی که ظرفیت دانشگاه‌های کشور با پذیرش دانشجویان داخلی اشباع نمی‌شود، لازم است زمینه پذیرش دانشجویان خارجی را فراهم نماییم.

وی در ادامه گفت: قم از بستر و زمینه تاریخی و فرهنگی لازم برای تبدیل شدن به قطب فرهنگی و علمی بین‌المللی، به ویژه در حوزه علوم انسانی، برخوردار است.

رئیس جامعةالمصطفی اضافه کرد: جنبه علمی قم در کنار دیگر ظرفیت‌های موجود در این استان باید تقویت شود. قم همچنان باید منبع اصلی علوم اسلامی در جهان باقی بماند./1330/ج

ارسال نظرات