۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۲۶۶۹۲
مسؤول راهبردی سازمان بسیج طلاب عنوان کرد؛

نقشه برخی جریان ها برای استفاده ابزاری از مرجعیت در جهت مقاصد سیاسی

نقشه برخی جریان ها برای استفاده ابزاری از مرجعیت در جهت مقاصد سیاسی
حجت الاسلام علیزاده جریان شناسی روحانیت در حوزه علمیه را ضروری دانست و گفت: نپرداختن به جریان شناسی ممکن است موجب انحراف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده در نخستین نشست سراسری مدیران حوزه های علمیه خواهران با مسؤولان بسیج طلاب و روحانیون کشور که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد با تبریک هفته وحدت گفت: جایگاه جریان شناسی حوزه های علمیه بسیار مهم است که اگر نباشد ممکن است در مسیرهای غیر مستقیم حرکت کنیم.

مسؤول راهبردی سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون ادامه داد: امروزه جریانات درون حوزوی و برون حوزوی فراوانی تلاش می کنند حوزه های علمیه، روحانیت و حتی مرجعیت را به عنوان عقبه مشروع بخش خود در کارهای سیاسی قرار دهند که اگر آنها را نشناسیم ممکن است دستخوش حوادث شویم و در کارمان اخلال ایجاد شود.

وی با بیان این که در آمریکا مجموعه ای روی هجمه به حوزه های علمیه کار می کند، اظهار کرد: این مجموعه به مدت سه سال بررسی کرده است که چگونه می توان حوزه علمیه را به ویژه در بخش آموزشی غربی کرد؛ گرچه با توجه به شیوه تدریس و آموزش همچنین پشتوانه علمی حوزه علمیه چنین کاری عجیب به نظر می رسد اما تصمیم گرفته شده است برای چنین کاری در مرحله نخست حوزه علمیه را دانشگاهی کنند و سپس غربی.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: در داخل حوزه علمیه نیز مکاتب فکری دیده می شود که به دنبال ایجاد انحراف در مکتب تشیع هستند به گونه ای که در حال پیاده سازی آموزه های وهابیت در شیعه هستند که از سوی رهبر معظم انقلاب  شیعه انگلیسی نامیده شدند و چنانچه حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند جریان تکفیری جریان خطرناکی است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل فرهنگی دو بخش نهادهای دولتی و حاکمیتی همچنین خودجوش مردمی فعالیت می کنند که کارکرد نهادهای فرهنگی دولتی مورد رضایت رهبر معظم انقلاب نیست و این عدم رضایت اختصاص به امروز ندارد اما در زمینه فعالیت های فرهنگی مردمی بیش از 240 هزار گروه فرهنگی شناسایی شده اند و رهبر معظم انقلاب به پشتوانه این گروه ها فرمان آتش به اختیار فرهنگی را صادر کردند.

مسؤول راهبردی سازمان بسیج طلاب، اساتید و روحانیون ادامه داد: نقش آفرینی مردم فقط در راهپیمایی یا رای دادن نیست بلکه مردم در تمامی ابعاد مشارکت می کنند؛ متأسفانه در دستگاه های فرهنگی رخنه فرهنگی وجود دارد و از سوی دیگر هر دستگاهی مسؤولیت خود را بر عهده دستگاه دیگری می گذارد و در مرحله آخر نیز به روحانیت مراجعه می کنند و می گویند به غیر از منبر چه کاری انجام می دهید در حالی که کل بودجه های حوزه علمیه کشور به اندازه دانشگاه تهران نیست./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
مصطفی رستمی
ارسال نظرات