۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۲۶۷۲۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دشمن با شبیخون فرهنگی به دنبال نابودی هویت جوان ایرانی است

دشمن با شبیخون فرهنگی به دنبال نابودی هویت جوان ایرانی است
آیت الله ری شهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی مقدمه ظهور است، گفت: دشمنان با شبیخون فرهنگی می خواهند هویت جوان ایرانی را به یغما ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در مراسمی که به منظور تجلیل از حافظان کل قرآن کریم دارالقرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در همین آستان برگزار شد، گفت: قرآن کریم بهترین کتاب برای انس گرفتن است.

وی افزود: انسان اگر حقیقتا با قرآن کریم انس داشته باشد از انس و الفت‌های غیر بی نیاز می شود؛ مقصود از انس آرام گرفتن با چیزی است که انسان به سوی آن رغبت دارد.

آیت الله ری شهری با اشاره به ریشه لغوی لفظ انسان، ابراز کرد: ریشه لغوی کلمه انسان همان انس است، انسان به صورت فطری به انس و الفت نیازمند بوده و تنها خداوند است که به انیس و مونس نیاز ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری شبیخون فرهنگی را سمی مهلک برای نابودی روح انسان ها بیان کرد و ادامه داد: امروز دشمنان با شبیخون فرهنگی می خواهند هویت جوانان را به یغما ببرند؛ در روایات آمده خطرناکترین انس با دوست ناشایست است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه انسان اگر با قرآن کریم انس بگیرد هرگز دچار ترس و اضطراب نمی شود، گفت: تلاوت و حفظ قرآن کریم به نوعی انس گرفتن با این کتاب آسمانی است؛ قرآن در سینه حفاظ همانند گنجی ارزشمند است که با هیچ ثروت دنیایی قابل قیاس نیست.

وی انس گرفتن با معارف قرآن را یکی از مراتب بالای انس دانست و اظهار داشت: اهل قرآن اگر بخواهند علم اولین و آخرین را کسب کنند باید سراغ اهل بیت(ع) بروند. بالاترین انس، انس با حقیقت قرآن بوده و با اهل بیت(ع) عجین است. کسانی که با حقیقت قرآن انس داشته باشند نمی تواند از قرآن جدا شوند.

آیت الله ری شهری با تاکید بر اینکه قرآن و عترت هرگز از هم جدا نمی شوند، ابراز کرد: کسانی که اهل بیت(ع) یا قرآن را رها کنند در اصل هر دو را رها کردند. قرن‌ها بود که خواص بین  قرآن و عترت فاصله گذاشتند و عوام نیز ‌تبعیت کردند تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروز شد اسلام ناب را به نمایش گذاشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان خیال می کنند می توانند این نظام را از پا در بیاورند در حالی که نمی دانند انقلاب اسلامی مقدمه ظهور است و جوانان و پیروان اهل بیت(ع) و ولایت اجازه نخواهند داد این عنایت بزرگ الهی از ملت ایران سلب شود. این آخرین امتحانی است که مردم ایران می شوند و امیدوار هستیم بعد از این امتحان ظهور امام زمان(عج) که حقیقت قرآن هستند آشکار شود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات