۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۲۶۷۴۶
نماینده ولی فقیه در زنجان:

باید به موضوع مهارت آموزی دانش آموزان توجه شود

باید به موضوع مهارت آموزی دانش آموزان توجه شود
نماینده ولی فقیه در زنجان گفت: خانواده، حکومت و آموزش و پرورش باید به موضوع مهارت آموزی دانش آموزان توجه کنند و نباید ملاک را فقط مدرک تحصیلی و کار در ادارات قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی ظهر امروز در دیدار اساتید، معلمان، دانش آموزان معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان این بیش از 1700 دانش آموز در مدارس سما استان درس می‌خوانند که امکانات بیشتری داشته و بیش‌تر از سایر دانش آموزان رسیدگی می‌شوند، اظهار داشت: خروجی این مدارس باید با سایر مدارس مقایسه شود، حتما باید تفاوت‌هایی با مدارس دیگر در زمینه آموزش و پرورش داشته باشند.

امام جمعه زنجان با اشاره به این که آینده به دست دانش آموزان است و باید به زیباسازی جامعه فکر کنند، تصریح کرد: اگر جامعه را زیبا می‌خواهیم باید شما دانش آموزان و دانشجویان آستین‌ها را بالا بزنید و خودتان سازنده باشید.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که در مورد سند تحول بنیادین آموزش شد، خاطر نشان کرد: اگر بهترین قانون هم اجرا شود تا به میدان عمل وارد نشود و اجرایی نگردد، زیبایی‌های خود را نشان نخواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این که سه گروه برای آموزش و تربیت دانش اموزان زحمت می کشند، ابراز داشت: پدر و مادر، سیستم آموزش و پرورش و حکومت این وظیفه خطیر را بر عهده دارند.

وی با بیان این که فکر نمی‌کنم هیچ کدام از این سه گروه از خروجی حاصله راضی باشند، گفت: من در این امر کسی را مقصر نمی ‌دانم حتما جایی از کار مشکل دارد و باید مشکل رفع گردد.

امام جمعه زنجان در ادامه افزود: ما در زبان به شغل معلمی اهمیت می‌دهیم و ان را شغل انبیا می‌دانیم اما در عمل فارغ التحصیلان دانشگاهی آخرین شغلی که بعد از به دنبال کار بودن سمتش می‌روند معلمی است.

نماینده ولی فقیه در زنجان با تاکید بر این که خانواده، حکومت و آموزش و پرورش باید به موضوع مهارت آموزی دانش آموزان توجه کنند، عنوان کرد: نباید ملاک فقط داشتن مدرک تحصیلی و کار در ادارات باشد زیرا ایران 20 برابر دنیا کارمند دارد.

وی به مشکلات معیشتی معلمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این مشکلات معیشتی باعث می‌شود رسالت اصلی فراموش شود و گاه این مباحث به دانش آموزان انتقال یابد که در نهایت به طور ناخواسته موجب از بین رفتن روحیه دانش آموزان می‌شود.

در این جلسه دانش آموزان مقاطع مختلف سما و معلمان از نماینده ولی فقیه در استان مطالباتی را داشتند که در زمینه‌های مختلف پژوهش محوری، افزایش میزان تفریحات سالم در مدرسه، کاهش مشکلات اقتصادی جامعه، کاهش حجم کتب درسی و افزایش آموزش در زمینه های کاربردی، حرکت به سمت اشتغال زایی، افزایش خلاقیت‌ها در مدارس و اهمیت دادان به دانش آموزان، توجه به سند تحول بنیادین از جمله توسعه توجه به قرآن و عترت بود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات