۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۲۶۷۶۰
حجت الاسلام والمسلمین معلمی:

اعتماد به آمریکایی‌ها در هر سطحی اشتباهی راهبردی است

اعتماد به آمریکایی‌ها در هر سطحی اشتباهی راهبردی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اعتماد به آمریکایی‌ها در هر سطحی اشتباهی راهبردی است، گفت: آمریکا بدون هیچ شکی دشمن نخست ملت ایران است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از مسؤولان با اشاره به سابقه دشمنی آمریکا با ملت ایران گفت: امام راحل می‌فرمودند، در نهاد و سرشت آمریکا، کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی موج می‌زند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که ائمه اطهار(ع) همواره با اقتدار در برابر ظلم و استبداد زمانه ایستادگی کرده اند، ادامه داد: با مطالعه تاریخ می‌بینیم که هیچ امام معصومی با یک ظالم و قلدر سازش نکرده است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری به امضاء صلح نامه میان امام حسن مجتبی (ع) و معاویه اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه برخی‌ها به اشتباه و با نادانی تصور می‌کردند امام حسن (ع) با معاویه سازش کرد، ادامه داد: این در حالی است که آن صلح، پذیرش تعدی میان دو طرف بود، که امام حسن (ع) به تعهداتش پایبند مانده بود، اما معاویه به تعهدش پایبند نبود.
 
وی با اشاره به این که در موضوع برجام نیز همین اتفاق افتاد، افزود: ایران اسلامی پس از سال‌ها مذاکره تعهداتی را پذیرفت و انجام داد، اما شیطان بزرگ و هم پیمانانش تعهداتی را نوشتند، اما در مقام عمل به آن پایبند نبودند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که همان طور که امام راحل نیز فرمودند بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران، خصوصاً آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشتند، ادامه داد: آن‌ها هرگز از دشمنی با ما دست بر نمی‌دارند و ما نباید لحظه‌ای از کینه دشمنان غافل بمانیم.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که باید هوشیار باشیم و با فراست فکر کنیم و روی پای خود بیاستیم، خاطرنشان کرد: راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان شناخت صحیح راه و حرکت در مسیر آن است.
 
وی با بیان این که اعتماد به آمریکایی‌ها در هر سطحی اشتباهی راهبردی است، تصریح کرد: آمریکا بدون هیچ شک دشمن نخست ملت ایران است و این مسأله ده‌ها سال است که در عمل به اثبات رسیده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که آمریکا و اروپا در مسأله برجام به یک اندازه متهم هستند، خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها نیز علیرغم همه وعده‌هایی که در این سال‌ها دادند هیچ اقدام عملی برای حفظ برجام انجام ندادند.
 
وی، برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی دولت را حرکتی انقلابی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران دیگر در برابر بدعهدی‌های آمریکا و اروپا مسامحه نخواهد کرد و همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند نباید بیش از اندازه معطل آمریکا و اروپا بمانیم.
 
وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در این مدت به همه تعهدات خود در برجام پایبند بودند، ادامه داد: اما آن‌ها حتی به یکی از تعهداتی که پذیرفتند نیز پایبند نبودند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات