۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۲۶۷۶۹

فتوای عالمانه رهبر انقلاب درباره اهل‌سنت وحدت اسلامی را تقویت کرد

فتوای عالمانه رهبر انقلاب درباره اهل‌سنت وحدت اسلامی را تقویت کرد
علمای دینی اهل‌سنت معتقدند که فتواهای عالمانه مقام معظم رهبری نسبت به اعتقادات اهل سنت سبب تقویت وحدت اسلامی و منشا وحدت، همبستگی و انسجام شیعه و سنی در کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش پیامبر اعظم(ص)، رهبری، اتحاد ملی و اقتدار امت اسلامی با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، مسئولان، علما و روحانیون در مرکز بزرگ اسلامی این شهر برگزار شد.

ماموستا سیدمحسن حسینی، عالم دینی اهل سنت در این همایش با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: حضور دوروزه وزیر کشور در استان کردستان برای خدمتگزاری و رفع گرفتاری‌های مردم، به فال نیک می‌گیریم.

وی به مشکلات معیشتی قشر روحانیون پرداخت و گفت: اکثر علماهای استان خانه‌ای ندارند و هر کدام در گوشه‌ای از منازل مسجد ساکن هستند؛ خانه و دلگرمی علمای کردستان همین سازمان مرکز بزرگ است و هر مسئول کشوری به این خانه بیاید، سعادتی برای ماست.

ماموستا حسینی به سیره پاک پیامبرگرامی اسلام(ص) اشاره کرد و افزود: در زمان جهالت، حال و آینده هیچ‌کس؛ به‌جز قرآن نمی‌تواند تعریفی از عظمت پیامبر خوبی‌ها داشته باشد.

وی تداوم راه اسلام و تاریخ را موفقیت انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: هرکسی در مسیر تبعیت از دستورات پیامبر اکرم(ص) حرکت و فقط اسلام را مد نظر قرار دهد، قطعاً موفق و سربلند می‌شود.

عالم دینی اهل‌سنت یادآور شد: دشمنان در طول 40 سال اخیر دنبال تفرقه و شکست مسلمانان بوده‌اند اما در تحقق اهداف خود موفق نشده‌اند.

ماموستا حسینی فتواهای عالمانه مقام معظم رهبری نسبت به اعتقادات اهل سنت را نشانه شهامت و عظمت معظم‌له خواند و افزود: این فتاوا سبب تقویت وحدت اسلامی و منشاء وحدت، همبستگی و انسجام شیعه و سنی در کشور شده است.

دولت برای ارتقای معیشت روحانیون شیعه و سنی تدبیری بیندیشد

حجت‌الاسلام احمد زارعی، امام جمعه اهل تشیع کامیاران نیز در این همایش اظهار کرد: صرف‌نظر از دستور قرآن و سیره نبوی که موکداً منادی وحدت بوده، در عصر حاضر بنیان‌گذار انقلاب با ترکیب فقه توانسته حاکمیتی ایجاد کند که امنیت آن در کل جهان مثال‌زدنی است.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی با بصیرت مثال‌زدنی خود امروزه شیعه انگلیسی و آمریکایی را معرفی فرمودند.

امام جمعه اهل تشیع کامیاران با بیان اینکه افزایش عقلانیت سبب آرامش مردم جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مدیریت علما و مسئولان استان، فضای صمیمی، آرام و حاکی از همدلی و امنیت بر کردستان حاکم است.

وی به معیشت روحانیون شیعه و سنی در استان اشاره و از وزیر کشور خواستار توجه به این قشر شد و گفت: وضعیت مسکن و معیشت روحانیون در کردستان نیازمند توجه ویژه و جدی است و دولت طرحی ماندگار در راستای افزایش سطح معیشت روحانیون از خود بجای بگذارد.

وی احیای ادبیات کردی را از دیگر نیازهای کردستان خواند و افزود: منابع به زبان کُردی ترجمه نشده و ترجمه آنها نیازمند هزینه است.

زارعی در پایان به پروژه ناتمام حوزه علمیه کامیاران اشاره کرد و گفت: پروژه حوزه علمیه امام شافعی کامیاران سال‌ها نیمه‌تمام مانده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات