۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۲۶۷۷۰

استان کرمانشاه مهیای برگزاری باشکوه جشن‌های هفته وحدت

استان کرمانشاه مهیای برگزاری باشکوه جشن‌های هفته وحدت
همزمان با آغاز هفته وحدت برنامه‌های متنوع و جشن‌های بسیاری در نقاط مختلف استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، استان کرمانشاه از گذشته‌های دور تاکنون جایگاه مردم غیرو اهل سنت و اهل تشیع بوده که با وحدت و یکپارچگی در کنار هم زندگی کرده‌اند و این وحدت و آرامش پیام‌های بسیاری را برای دشمنان داشته است.

هفته وحدت از دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول، پیام بسیار خوبی برای تمام جهان اسلام دارد و جهان اسلام از این هفته باید استفاده بزرگی کند و بیدار شود و متوجه حرکات مرموزانه دشمنان اسلام شود زیرامروزاولویت دشمنان تفرقه‌افکنی بین دشمنان است.

رسانه‌های غربی و مخالفان اسلام برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان کار می‌کنند و شبکه‌های مختلفی را نیز به نام شیعه و سنی راه‌اندازی کرده‌اند اما وحدت و یکپارچگی و استفاده از ظرفیت هفته وحدت تمام هزینه‌ها و تلاش‌های دشمنان را با در بسته مواجه می‌کند.

تقویت انسجام اسلامی و خنثی‌سازی نگاه‌های تند تکفیری اهداف برنامه‌های هفته وحدت در استان کرمانشاه اعلام شده است و جشن‌های بزرگی از جمله همایش بزرگ منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور 3500 نفر در استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام فاضلی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: سی و یکمین همایش بزرگ وحدت با موضوع پیامبر اعظم(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) در استان با حضور 600 نفر از علمای شیعه و اهل تسنن، اساتید دانشگاهی، فرهنگیان، مسئولان، معتمدین و بانوان در روز چهارشنبه مورخ بیست و دوم آبان ماه برگزار می شود.

وی عنوان کرد: برگزاری مراسم جشن وحدت در مسجد امام شافعی شهر کرمانشاه در روز هجدهم آبان و مراسم جشن وحدت در مسجد زردویی‌ها شهر کرمانشاه در روز بیست و یکم از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت هفته وحدت است.

حجت‌الاسلام فاضلی با اشاره به اینکه همایش وحدت در شهرستان سرپل ذهاب با مشارکت و همکاری بسیج ناحیه مقاومت سپاه استان در روز بیست و یکم ماه جاری برگزار می‌شود گفت: دیدار نماینده ولی فقیه در استان با خانواده شهدای اهل سنت در روز بیستم آبان ماه در شهرستان روانسر و برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد جامع شهرستان کرمانشاه در روز هجدهم و در مسجد جامع شهرستان روانسر در روز بیست و چهارم این ماه از دیگر برنامه‌ها است.

وی عنوان کرد: مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت در مسجد جامع شهر روانسر در روز بیستم، در مسجد جامع شهرستان جوانرود در روز بیست و پنجم و مسجد جامع شهرستان پاوه در روز نوزدهم این ماه برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه همچنین برگزاری مراسم جشن میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت در مسجد جامع شهر تازه آباد ثلاث باباجانی را از دیگر برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

وحدت رمز بقای نظام اسلامی است

ماموستا ملامحمد محمدیامام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پیامی فرارسیدن سالروز میلاد بابرکت حضرت محمد المصطفی(ص) مصادف با 12 ربیع‌الاول و آغاز هفته وحدت را به مسلمین جهان و مردم شهید پرور استان کرمانشاه تبریک و شادباش گفت.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، وحدت را رمز بقای نظام اسلامی و اعتلا و پیشرفت جهان اسلام دانست و بر تقویت اتحاد و انسجام ملی تأکید کرد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات