۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۲۶۷۷۲

کاروان قرآنی منادیان وحدت در گلستان راه‌اندازی شد

کاروان قرآنی منادیان وحدت در گلستان راه‌اندازی شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: همزمان با هفته وحدت، کاروان قرآنی منادیان وحدت با حضور بیش از ۴۰ نفر از قاریان و حافظان برجسته استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اظهارداشت: وحدت شیعه و سنی یکی از رمزهای پیروزی انقلاب و استمرار آن در 40 سال اخیر است.

وی افزود: هرچند دشمنان و در رأس آنان آمریکا و اسرائیل با همراهی برخی کشورهای مرتجع منطقه سعی در تفرقه‌ و اختلاف‌افکنی بین قومیت‌ها و مذاهب اسلامی در کشورمان را دارند، اما شیعه و سنی با تأسی به احکام الهی و سیره نبوی تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های آنان را خنثی کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: وضعیت امروز در کشورهای منطقه به خوبی، ارزش و جایگاه وحدت مسلمانان را نشان می‌دهد. تا زمانی که امت اسلامی در کنار هم و برادرانه با یکدیگر زندگی می‌کنند، دشمنان نمی‌توانند کمترین آسیبی به آنان وارد کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت برنامه‌های مختلفی در استان پیش‌بینی شده است، گفت: جشن‌ها و مولودی‌خوانی در مساجد شیعیان و اهل سنت، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، همایش‌ها و سخنرانی‌ها با موضوع وحدت و ضرورت آن در جامعه از جمله این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد یکی از برنامه‌های شاخص این هفته را میزبانی از سومین کاروان قرآنی منادیان وحدت در استان اعلام کرد و گفت: کاروان منادیان وحدت 19 ویژه برنامه در سراسر استان خواهد داشت که اجرای این برنامه‌ها تا 24 آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: برپایی محافل ویژه بانوان، استفاده کامل از ظرفیت قرآنی استان گلستان و بهره‌مندی از حضور 40 نفر از قاریان و حافظان برجسته اهل‌سنت و شیعه و اجرای گروه‌های تواشیح و مدیحه‌سرایی ممتاز استان گلستان، ارائه سبک زندگی قرآنی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب و غیره نیز در قالب برنامه‌های کاروان قرآنی منادیان وحدت پیش‌بینی شده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات