۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۲۶۷۷۷
حجت الاسلام موسی پور مطرح کرد؛

ضرورت تکمیل فرهنگسرای عین دوی اهواز

ضرورت تکمیل فرهنگسرای عین دوی اهواز
حجت الاسلام موسی پور با اشاره به سرانه اندک زیرساخت‌های ورزشی در کوی علوی از عدم تکمیل فرهنگسرای عین دوی اهواز خبر داد.
حجت الاسلام جاسم موسی پو، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی امور ورزش و جوانان شورای شهر اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر در کوی علوی ششمین پروژه فرهنگی ورزشی افتتاح شده در دو سال اخیر شورای پنجم اهواز است، اظهار داشت: پس از فرهنگسرا‌های کوی کیانشهر، رمضان و کتابخانه کوی منابع طبیعی و بازسازی تالار شهید جمالپور و مرکز نجوم اهواز، افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی غدیر کوی علوی، ششمین پروژه و در عین حال بزرگترین آن‌ها است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اهواز با بیان اینکه کلنگ ساخت مجموعه از سال ۹۵ بر زمین زده شد، خاطرنشان کرد: این پروژه در مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع و با اعیان هزار و ۸۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در فاز اول در منطقه ولایی و مملو از استعداد‌های ورزشی و فرهنگی و در عین حال محروم کوی علوی به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام موسی پور با بیان اینکه سرانه زیرساخت‌های ورزشی کوی علوی در مقایسه با سرانه‌های استاندارد ورزشی بسیار پایین است، ادامه داد: در فاز اول این مجموعه که در دو طبقه ساخته شده سالن ورزشی فوتسال به همراه رختکن، ۱۲ کلاس آموزشی وجود دارد؛ ضمن اینکه در فاز دوم قرار است سالن‌های بدنسازی، آمفی تئاتر و همایش، کتابخانه، گالری عکس و نقاشی و پارکینگ افزوده شود.

وی با بیان اینکه بهره برداری از فرهنگسرا توسط خود مردم منطقه صورت می‌گیرد، اضافه کرد: مدیریت توسط معتمدان مردمی انجام خواهد شد و کلاس‌ها با محوریت اشتغال زایی، قرآن، فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کوی آخر آسفالت و فرهنگیان افتتاح می‌شوند، عنوان داشت: با توجه به اینکه مدیریت شهری طی این دو سال حداقل در عرصه زیرساخت‌های فرهنگی توانسته کارنامه خوبی از خود نشان داده است؛ انتظار داریم دولت هم تعهدات خودش را در قبال فرهنگسرای محروم منطقه عین دو انجام بدهد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اهواز بیان داشت: فرهنگسرای عین دوی اهواز علی رغم پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی، اما چند سالی است که از سوی متولیان اصلی (راه و شهرسازی) پیگیری مناسبی برای تکمیل آن صورت نگرفته است.

 حجت الاسلام موسی پور با اشاره به گله مندی مردم و جامعه قرآنی و فرهنگی منطقه عین دو از عدم تکمیل فرهنگسرا تصریح کرد: از استاندار، فرماندار و مدیر کل راه و شهرسازی خواستار توجه ویژه برای به پایان رساندن فرهنگسرای منطقه عین دو هستیم./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات