۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۲۶۷۸۰

طرح گردشگری آشنایی با سیره شهدا برای دانشجویان استان مرکزی اجرا می‌شود

طرح گردشگری آشنایی با سیره شهدا برای دانشجویان استان مرکزی اجرا می‌شود
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مرکزی گفت: آشنایی نسل جوان با شهدا قطعا تاثیرات شگرفی بر اندیشه و رفتار آنها دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم در هفتمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی ضرورت آشنایی نسل جوان به سیره زندگی شهدا اظهار داشت: شهید شاهد است و دقت در آثار برجای مانده از شهدا که مدافعان ارزش‌های دینی و ملی بوده‌اند و آشنایی نسل جوان با این بزرگواران قطعا تاثیرات شگرفی بر اندیشه و رفتار آنها دارد که در همین راستا یک طرح گردشگری برای دانشجویان استان درنظر گرفته شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی مناسبی توسط نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با مشارکت ستاد کنگره شهدای استان برای دانشجویان با مسائل مربوط به دفاع مقدس در استان مرکزی درنظر گرفته شده که دانشجویان را با آثار، سیره و سبک زندگی آنها آشنا سازند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی تصریح کرد: این طرح می‌تواند گام های موثری در معرفی الگوی مناسب رفتاری و علمی و در نهایت حفظ و امتداد انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی تا اتصال آن به حکومت جهانی امام زمان(عج) باشد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم بیان کرد: آشنایی نسل جوان به ویژه دانشجویان با سیره و سبک زندگی امام خمینی(ره)،انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت، برقراری پیوند میان دانشجویان با خانواده شهدا و رزمندگان و فرهنگ دفاع مقدس، ترغیب جوانان دانشجو نسبت به سبک زندگی ایرانی اسلامی، تبیین مصادیق سبک زندگی جهادگران و مبتنی بر ایثار در سیره شهدا و حماسه‌سازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، معرفی جغرافیای دفاع مقدس به نسل جوان و آشنایی دانشجویان با زندگی معجزه قرن کربلایی کاظم ساروقی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این طرح هستند.

وی ادامه داد: این طرح در 3 محور بازدید از موزه دفاع مقدس، انجام برنامه‌های محتوایی و بازدیدهای شهری انجام می‌شود که برنامه‌های متنوعی در این راستا برای دانشجویان درنظر گرفته شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی عنوان کرد: در محور بازدید از موزه دفاع مقدس برنامه‌هایی چون زیارت شهدای گمنام، بازدید از دیوار لاله‌ها که تصویر بیش از 2500 شهید مزین شده، معرفی ادوات نظامی و پل‌های استفاده شده در دفاع مقدس، بازدید از نگارخانه شهید نور بهشت و بازدید از نمایشگاه سالن آمفی تئاتر است.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم افزود: در محور برنامه‌های محتوایی موضوعاتی چون اجرای نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس، نمایش فیلم‌های کوتاه، مستند، انیمیشن، نماهنگ، خاطره‌گویی توسط ایثارگران، برگزاری مسابقه دل نوشته، معرفی سایت شهود و کانال بصیر، برپایی نمایشگاه و فروشگاه کتاب دفاع مقدس و برگزاری مسابقه یادداشتی از اردو درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در محور بازدید شهری برنامه‌هایی همچون آشنایی و بازدید از کتابخانه دفاع مقدس، زیارت امام‌زادگان 72 تن ساروق و بازدید از مدرسه و حجره امام خمینی(ره) در اراک نیز درنظر گرفته شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی بیان کرد: در این برنامه راویان مسلط دفاع مقدس و بومی حضور پیدا کرده و در این برنامه تمام مسائل را روایت‌گری می‌کنند و آماده پاسخگویی به شبهات دانشجویان هستند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم ادامه داد: این کار در درازمدت پیش‌بینی شده و قرار است تا پایان سال تحصیلی ادامه پیدا کند و اگر بتوانیم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم این طرح را ادامه می‌دهیم.

وی عنوان کرد: جریان شهدا یک جریان زنده، مستمر و پویا است که باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای استمرار این جریان در دانشگاه‌ها را داشته باشیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی افزود: طرح بازدید از اماکن مربوط به دفاع مقدس استان در دروس مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیش‌بینی شده که تمام دانشگاه‌ها و روسا و مدیران معارف باید نهایت همکاری را در این خصوص داشته باشند.

حجت‌الاسلام ایمانی مقدم تصریح کرد: 300 دانشجوی خارجی درحال تحصیل داریم که طبق تاکیدات مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در کشور باید این دانشجویان را به عنوان سفیران انقلاب اسلامی نگاه کنیم و باید برای این عزیزان برنامه‌های محتوایی مناسبی در راستای آشنایی با دفاع مقدس و فرهنگ انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی بیان کرد: این طرح آشنایی دانشجویان با فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شود و اینکار قطعا نتایج و دستاوردهای مناسبی به همراه دارد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات