۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۲۶۷۸۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مشهد خبر داد؛

وقف ۲۰ هزار جلد کتاب به همت واقفین

وقف ۲۰ هزار جلد کتاب به همت واقفین
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از وقف ۲۰ هزار جلد کتاب به همت ۵۳۰ خیر نیک اندیش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده با اشاره به برپایی غرفه وقف کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد، گفت: 20 هزار جلد کتاب در این غرفه توسط خیرین وقف شد.

وی با بیان اینکه این کتاب ها با همکاری اداره کل کتابخانه ها ساماندهی می شود، افزود: این کتب توسط 530 خیر نیک اندیش وقف شده است.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با بیش از ۲۵ هزار جلد کتاب در صدر واقفین کتاب در کشور هستند، گفت: اگر هر نفر یک جلد کتاب وقف کنیم میلیون ها کتاب جمع آوری می شود و می تواند کتابخانه های غنی و مفیدی را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: وقف در حوزه کتاب و کتابخوانی پیشینه طولانی داشته و به زمان زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بر می گردد و آثار بسیاری در این زمینه وجود دارد.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی گفت: آثار علمی و کتاب های متعددی در کتابخانه ها وجود دارند که منشا آنها وقف و منابع وقفی می باشند، از طرفی این نوع وقف بسیار ماندگار است زیرا مطالعه یک کتاب می تواند سرنوشت زندگی خواننده آن را تغییر و سعادت و عاقبت بخیری را برای واقف به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به خدمات وقف در حوزه فرهنگ عمومی، اظهار کرد: از زمانی که موقوفه و وقفی ایجاد می‌شود تا زمانی که از عواید آن استفاده ای صورت بگیرد، ثواب آن برای واقف ثبت می‌شود و درواقع به‌گونه‌ای است که واقف زنده است.

وی در پایان گفت: وقف در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی از فقر فرهنگی جلوگیری خواهد کرد و باید در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، در استفاده از منابع وقف و تشویق افراد به وقف در این حوزه، فرهنگ‌سازی صورت بگیرد./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات