۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۲۶۷۹۲
از سوی اداره کل اوقاف برگزار می شود؛

آغاز مرحله دوم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در مازندران

آغاز مرحله دوم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در مازندران
مرحله دوم طرح آزاد سازی زندانیان غیر عمد، همزمان با هفدهم ربیع الاول در راستای تحقق نیت واقفان و با کمک خیران نیک‌اندیش در مازندران اجرا می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشستی با حضور جمعی از مدیران و خیران نیک اندیش گفت: به مناسبت هفدهم ربیع الاول، سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت مرحله دوم طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان مازندران برگزار می‌شود.
 
حجت الاسلام حیدری با بیان این که این طرح در راستای تحقق نیت واقفان و با کمک خیران نیک‌اندیش انجام می شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم این اقدام ارزشمند گامی مهم در جهت بازگرداندن زندانیان جرائم غیر عمد به کانون گرم خانواده ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: در مرحله اول اجرای این طرح، به برکت عوائد موقوفات یازده نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان و در کل کشور ۳۲۰ زندانی به کانون خانواده خود بازگشتند.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در حال حاضر افراد بسیاری به دلیل جرائم غیر عمد در زندان ها هستند، خاطرنشان کرد: آزادی این افراد که دارای جرایم غیر عمد هستند، با آثار مثبت اجتماعی در جامعه همراه خواهد بود.
 
وی با بیان این که ورود به عرصه های اجتماعی، فرهنگی، درمانی و آموزشی از جمله رویکردهای جدید وقف است، بیان داشت: در دهه وقف امسال نیز از محل عوائد موقوفات کمک های بسیاری به بیماران نیازمند، تجهیز مراکز درمانی و همچنین توسعه مراکز آموزشی انجام پذیرفت.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که وقف ظرفیت بسیاری بالای برای رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، علمی و آموزشی دارد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا بسترهای لازم برای تقویت موقوفات جدید متناسب با نیازهای روز جامعه فراهم شود.
 
وی بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت های تبلیغی به منظور تبیین و گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: این سنت حسنه الهی می تواند بهترین پشتوانه جامعه اسلامی در جهت رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی باشد.
 
حجت الاسلام حیدری در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که مرحله دوم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در مازندران آغاز شده است، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه جهت مشارکت خیران در این طرح شماره حساب بانک مسکن به شماره کارت ۸۰۰۱‏‏‏-۸۰۰۱‏‏‏-۲۳۱۳‏‏‏-۶۲۸۰ ‏‏و شماره حساب ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ و شماره شبا IR ۵۴۰۱۴۰۰۴۰۰۰۰۰۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ ‏‏بهنام سازمان اوقاف و امور خیریه، حمایت از آزادی زندانیان را در اختیار عموم مردم و خیران قرار داده و هر کسی به اندازه توان مالی خود می‌تواند در این کار خیر سهیم باشد./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات