۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۶۲۶۸۰۰
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

چشم امید رهبر معظم انقلاب به حوزه های علمیه است

چشم امید رهبر معظم انقلاب به حوزه های علمیه است
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور حوزه و بسیج را نیازمند یکدیگر و دو بال تعالی معنوی کشور توصیف و تاکید کرد که چشم امید رهبر معظم انقلاب به حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست سراسری مدیران حوزه های علمیه خواهران با مسؤولان بسیج طلاب و روحانیون کشور که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران آغاز شده بود، عصر امروز به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در بخش عصر این نشست ضمن تبریک ایام هفته وحدت اظهار داشت: در این دوران دست های خبیثی هست که علاقه و اراداتی به ما ندارند مگر این که بخواهند ما را مدیریت کنند از این رو در جهت تفرقه بین شیعه و سنی تلاش می‌ کنند.

وی در ادامه افزود: حوزه خواهران ظرفیتی بزرگ و بسیج ظرفیتی متعالی است که با در کنار هم قرار گرفتن این دو ظرفیت فرصتی برای اقدامات بزرگ و اساسی پدید می آید و برخی از مشکلاتی که گاه برای نظام و برای مردم وجود دارد را می توانیم به وسیله این ظرفیت برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: حتما همه در این مسأله توافق داریم که از اصلی ترین راهبردهای دشمن برای خاموش کردن چراغ نورانی و مشعل فروزان اسلام، استفاده و بهره از زنان است و هیچ چیزی به این اندازه نمی تواند روح سلحشوری در کشور را بمیراند و هیچ چیز به این اندازه نمی تواند مردان میدان مجاهدت را خاموش کند.

وی با تأکید بر این که دشمن از ظرفیت بزرگ زنان برای ضربه زدن به اسلام استفاده می‌ کند، گفت: دشمن از شور عواطف و احساسات و مدیریت آنها خبر دارد و دقیقا از نقطه ای که زنان می‌ توانند رشد بکنند و شخصیت شان بزرگ شود، برنامه ریزی می‌ کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه عنوان کرد: دشمن از لطافت و ریحانه بودن زن می‌ تواند توطئه و تدابیر مختلفی برای ما داشته باشد که نمونه های آن در تاریخ روشن است و امروز آن چیزی که در ظاهر جامعه به شکل مانورهای فاصله گرفتن از ارزش های نظام تجلی پیدا می‌ کند رفتارهایی است که شما از این بخش جامعه مشاهده می‌ کنید.

وی خاطرنشان ساخت: اگر این ظرفیت از سوی ما مدیریت نشود حتما به ضرر نظام تمام می‌ شود ولی اگر مدیریت شود بزرگترین سرمایه و پیشران برای موفقیت های نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در ادامه سخنان خود با بیان این که نمونه های برجسته زیادی از زنان در تاریخ دین داری دیده می‌ شود، تصریح کرد: مادر شهیدی که با افتخار از فرزندش یاد می‌ کند یا همسر شهیدی که با پیروی از حضرت زینب کبری(س) با افتخار همسرش را به جبهه می‌ فرستد، معلوم است که چه وضعی می‌ تواند برای پیشرفت در جبهه حق ایجاد کند.

وی اضافه کرد: حوزه خواهران حتما باید نقش اجتماعی پیدا کند و اگر نقش اجتماعی پیدا نکنیم کاری نکرده ایم، حوزه علمیه را برای تربیت مادران و همسران می‌ خواهیم ولی مهمترین و اساسی ترین وظیفه حوزه علمیه این است که ظرفیت خواهران را برای ورود در جریان اصلاح اجتماعی و رشد اجتماعی و حرکت دادن جامعه به سمت تمدن اسلامی فعال کنیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: آخرین آیاتی که بر پیامبر نازل شده است زنان را دارای نقش اجتماعی بزرگی معرفی کرده و زنان را دارای پیوند با مردان و تجمیع برای تحقق اهداف اسلامی دانسته است، از این رو قرآن در مواضع متعددی از زنان جداگانه یاد کرده است.

وی با اشاره به این که کسانی هستند که جایگاه زن را جدی نمی گیرند، گفت: کسانی که نقش زنان را در اصلاح اجتماعی و افساد متوجه نشوند و بازیچه ای برای صرفا گفتاری در فضای اجتماعی باشند، حتما شکست می‌ خورند، از این رو این عنصر حتما باید به میدان آورده شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور افزود: در نظام مقدس اسلامی حتما باید زنان صالحه شایسته به میدان بیایند، هنر در این است که بتوانیم به خوبی فرصت را برای حضور اجتماعی زنان فراهم کنیم البته هر مقداری که اسلام اجازه داده است و با رعایت همه شؤون و مرزهایی که باید به نحو شایسته پاسداری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: کار حوزه و بسیج از این جا شروع می‌ شود، اگر بسیج حقیقتا جامعه زنان صالحه تأثیر گذار را به عنوان یک جریان متنی اصلاح به رسمیت بشناسد حتما حوزه علمیه خواهران در کنار او خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه خوهران تأکید کرد: حوزه علمیه اگر بخواهد به جریان انرژی بدهد یا از جریانی نیرو بگیرد در میان نیروهای انقلاب، با مؤمن ترین جریان به پیشرفت نظام تا حد تمدن اسلامی همراهی خواهد کرد و از او کمک خواهد خواست که بسیج از جمله آنها است.

وی در ادامه عنوان کرد: بسیج یک جریان مردمی است که برخاسته از متن مردم و ارزش های دینی است و جریانی است که فوج فوج انسان های آماده ایثارگری را درخود جمع کرده است؛ نماد حرکت درست حوزه علمیه خواهران این است که کنار او و همراه او جریان بسیج باشد و اگر روزی حوزه علمیه از جریان بسیج فاصله بگیرد یقینا رو به انحطاط رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان ساخت: این دو جریان به شدت به هم نیاز دارند و اگر این دو جریان به هر شکلی از هم فاصله بگیرند هر دو در مسیر تباهی قرار گرفته و از کارآمدی افتاده اند و این که دو مجموعه چگونه همراه شوند؟ چگونه هم افزا شده و خوب تعریف شوند؟ چیزی است که شما باید تدبیر کنید.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: در گام دوم انقلاب نیز هرآنچه که رهبر معظم انقلاب از آسیب های گام اول بیان کردند، بخش عظیمی از آن همین بوده که ظرفیت های دین را به خوبی نشناخته و به خوبی به میدان نیاورده ایم، هرگاه به سقف انتظارات نرسیده ایم جایی بوده که نتوانسته ایم انگیزه های دینی را برای به حرکت درآوردن جامعه به خوبی استفاده کنیم.

این پژوهشگر علوم قرآنی و تفسیر اضافه کرد: ما در قضیه چهل ساله اول مشکلات زیادی داشتیم و به همین نسبت رسیدن ما به سقف مورد انتظار ما کم بود، ولی در مقابل هر زمان که از جان و مال برای نظام می‌ گذشتیم و ساده زیستی رونق داشت پیشرفت های زیادی داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌ رسد اتفاقی که باید در بین بسیجیان بیافتد این است که ما باید در درون آن قدر کار علمی فاخر انجام بدهیم که فرزندان و همراهان ما، به گزین اندیشه ها و بینش ها بشوند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب چشم انتظارشان به حوزه های علمیه است، گفت: آن جریانی که باید در جریان جنگ احزاب کنونی دل ها را محکم کرده و آینده روشن را به مردم نشان بدهد و کاری بکند که وعدهای الهی محقق شود حوزه های علمیه و علمای دین است./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
احسنت
0
0