۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۶۲۶۸۰۴

طرح «پاییزه کتاب» با دستور وزیر ارشاد سراسری شد

طرح «پاییزه کتاب» با دستور وزیر ارشاد سراسری شد
مدیرعامل خانه کتاب از اجرای طرح پاییزه کتاب در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب از اجرا نشدن طرح «پاییزه کتاب» در تمام کشور از سوی کتابفروشی‌های سراسری خبر داد که این مسئله از روز گذشته واکنش‌هایی داشته است.

امروز نیز خبرگزاری فارس طی گزارشی به این مسئله پرداخت و در گزارشی با عنوان «طرح پاییزه کتاب فقط در تهران/ شعار ارشاد: ایران فقط تهران نیست!» مطالبه جدی را مطرح کرد.

پس از واکنش‌های متعدد، سید محمد طباطبائی مدیر روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح پاییزه کتاب به روال دوره‌های قبل همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: با دستور و مساعدت دکتر صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این طرح علاوه بر تهران در کتابفروشی‌های شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طرح‌های حمایتی که به صورت فصلی در کتابفروشی‌ها اجرا می‌شود در راستای حمایت از کتابفروشی‌ها به ویژه کتابفروشی‌های کوچک در شهرستان‌ها طراحی و برگزار می‌شود و تاکنون هم رویکرد معاونت امور فرهنگی بر همین اساس بوده است.

طباطبائی گفت: به دلیل شرایط اقتصادی و محدودیت‌های بودجه و نگرانی از تاخیر در انجام تعهدات مالی ابتدا تصمیم گرفته شد که این طرح اجرا نشود که در ادامه با تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری‌های معاون محترم فرهنگی وزیر مقرر شد این طرح همزمان با هفته کتاب در سراسر کشور اجرا شود.

وی همچنین اظهار کرد: از شهردای تهران هم بابت همکاری در برگزاری طرح پاییزه کتاب در شهر تهران تشکر می‌کنیم و امیدواریم طرح‌های حمایتی اینچنینی با مشارکت و همگرایی همه نهاد‌ها تداوم داشته باشد. /۱۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات