۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۶۲۶۸۱۰

آقای رییس جمهور مغالطه نکنید!

آقای رییس جمهور مغالطه نکنید!
آقای رییس جمهور! در روز اول هفته وحدت، به جای تفاهم، حرف‌های مغالطه‌آمیز زدن از شما زیبا نبود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی شیرازی در یادداشتی پیرامون اظهارات روز گذشته حسن روحانی رییس جمهور، نوشت: آقای رییس جمهور شما قبل از انتخابات سال ۱۳۹۶ و در جمع مردم قزوین گفتید: «امروز موضوع مهم این نیست که فردی به عنوان رییس جمهور برگزیده می‌شود، بلکه بحث بر سر این است که آیا از امروز به بعد، می‌خواهیم مسیر آزادی بیان را ادامه دهیم یا نه و آیا از امروز به بعد باید باز هم فضای امنیتی به دانشگاه‌ها بازگردد یا نه؟ و بحث بر سر این است که آیا امروز فضای جامعه ما باید بازتر شود یا فضای جامعه به گذشته برگشته و بسته گردد. اساس بحث بر سر این است که آیا می‌خواهیم دو مرتبه تقابل با جهان آغاز شده و سایه شوم جنگ به کشور برگردد؟ یا می‌خواهیم فضای تعامل عزتمند یا سازنده را با جهان ادامه دهیم؟»

آقای رییس جمهور! شما در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ در جمع مردم همدان گفتید: «اگر همه جوانان و غیورمردان و زنان بدانند که دومرتبه می‌خواهند ناامنی، اختلاف و تنش را در منطقه بیشتر کنند و همه آن‌هایی که می‌دانند عده‌ای می‌خواهند آرامش کشور را برهم زنند. ما برای ایجاد امنیت، آرامش و آزادی به پای صندوق رأی می‌رویم. برای پیشرفت ایران عزیز به پای صندوق رأی خواهیم رفت و برای اشتغال جوانان، مدیریت جوانان و اشتغال زنان پای صندوق رأی می‌رویم... اگر شما جوانان خانه بنشینید و هر نفر ۱۱ نفر را همراه خود به پای صندوق نبرد، بدانید در پیاده‌روهای ما نیز دیوار خواهند کشید، شما اینها را نمی‌شناسید، من اینها را می‌شناسم. اینها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفته بودند در تهران در خیابان دیوار بکشند و می‌خواستند مردانه، زنانه در پیاده ‌رو ایجاد کنند، همان‌طور که در محل کار بخشنامه جدایی جنسیت زنانه، مردانه ایجاد کردند».

آقای رییس جمهور! آیا این سخنان از سر رقابت است یا واقعیت دارد؟ ظاهراً این حرف‌های مغالطه‌آمیز از سر رقابت است که شما در تیرماه ۱۳۹۶ می‌گوئید: «دوران رقابت سیاسی و انتخابات گذشت، وحدت را حفظ کنیم».

آقای رییس جمهور! گویا امروز هم در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، زبان رقابت گشوده‌اید که در یزد می‌گوئید: «از قوه قضائیه می‌خواهم حالا که با فسادهای میلیونی و میلیاردی برخورد می‌کند، مبارزه با فساد چند ده میلیارد دلاری را هم برای مردم توضیح بدهد... هنوز بعد از چند سال برای ما روشن نیست آقایی که ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون پول این مملکت مردم را خورد و آن را دستگیر کردند و حکم اعدام هم برایش صادر کردند و الآن در زندان است، این پول کجا رفت؟ چه‌کسانی مسئول هستند؛ چرا آن‌هایی که در این پرونده نقش داشتند برای مردم توضیح داده نمی‌شود؟... از همه مسئولان می‌خواهم ۲ میلیارد دلار پولی را که به حلقوم آمریکا رفت و دولت قبل ۱۰ ماه وقت داشت این پول را پس بگیرد و دست‌ دست کرد، شورای‌عالی امنیت ملی تصویب کرد که قوه قضاییه باید به‌سرعت به این پرونده رسیدگی ‌کند و تا امروز خبری نشده است، را پیگیری کند. ما می‌خواهیم این پرونده ۲ میلیارد دلاری برای مردم روشن شود... از مسئولان می‌خواهم پرونده ۹۴۷ میلیون دلاری را برای مردم توضیح دهند... از وزیر نفت می خواهم ۷۰۰  میلیون دلار پول نفت را برای مردم توضیح دهد... رییس بانک مرکزی را مسئول می‌کنم تا پرونده ۲ میلیارد دلاری را به مردم گزارش کند و از دستگاه‌های نظارتی نیز می‌خواهم که سرنوشت ۹۴۷ میلیون دلار را برای مردم روشن کنند... چرا به این پول‌ها رسیدگی نمی‌کنید؟ چند نفر را به دادگاه بردند و تبلیغ کردند و سر و صدا کردند... مردم باید بدانند... من در سفر به استان‌های مختلف این رقم ها را اعلام می‌کنم... همه باید با شفافیت و عزمی راسخ با فساد در این جامعه مبارزه کنیم».

شاید در اسفند ماه ۱۳۹۸ نیز خواهید گفت: «دوران رقابت سیاسی و انتخاباتی گذشت، وحدت را حفظ کنیم!!»

آقای رییس جمهور!

۱- آقای رییسی در سال ۱۳۹۶ رقیب انتخاباتی شما بود و امروز رییس قوه قضائیه است؛

۲- آقای رییسی در ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ رسماً به ریاست قوه قضائیه منصوب شده است. به یقین تا شروع کار رسمی و به قول معروف روی غلطک افتادن کار، یکی دو ماه طول می‌کشد. ایشان در این ۸-۷ ماه به گونه‌ای عمل کرده است که بسیاری از مردم، از جناح‌های مختلف از عملکرد او اظهار رضایت می‌کنند و نسبت به مبارزه با فساد امیدوار شده‌اند. این بیانات شما در تاریخ ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در یزد، مردم را ناامید می‌کند!!

3- اگر شما حقیقتاً به دنبال حذف فساد هستید، باید:

الف) از شروع کار مبارزه با فساد تشکر کنید و بگویید این کارها هم باید بشود؛

ب) اگر شما از قوه قضائیه درخواست رسیدگی دارید، چرا در جلسات خصوصی با رییس قوه بیان نمی‌کنید؟

ج) اگر قوه قضائیه باید به این پرونده‌ها رسیدگی کند و شما درخواست خود را مطرح کرده‌اید چرا تهدید می‌کنید؟ شما رییس جمهور کشور هستید و رییس قوه باید پاسخگو باشد، نیازی به یاری خواستن از وزیر نفت و رییس بانک مرکزی و دستگاه نظارتی نیست؛

د) به نظر شما در ۸-۷ ماه گذشته چقدر می‌شود با فساد مبارزه کرد؟ وجداناً چقدر کار شده است؟

ه) شما می‌گوئید آن آقا که ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پول را خورد، دستگیر شد، زندان است، حکم اعدامش صادر شده است؛ صبر کنید به یقین پول ها هم بر می‌گردد.

و) ظاهراً با مفسدان در طیف شما نباید برخورد شود؛ چه اینکه در مراسم آغاز  سال تحصیلی دانشگاه‌ها در سال 96 می‌گوئید: «شاید بعضی از دستگاه‌ها بیکارند و باید شغلی داشته باشند ناچار هستند عده‌ای را احضار کنند. یک جناحی از اول دیوارش کوتاه ساخته شده است!!»

آن روز رییس قوه قضائیه گفت: «اخیراً برادر بزرگواری گفته است که قوه قضائیه از سر بیکاری دائماً اقدام به احضار افراد می‌کند، این سخنان بسیار کم‌لطفی است. در پاسخ باید گفت که قوه قضائیه حسب وظیفه اصلی و ذاتی خود اقدام به رسیدگی قضایی و اجرای عدالت می‌کند. دستگاه قضایی با دریافت گزارش‌ها و یا دریافت شکایت، باید در صورت اقتضا افرادی را احضار کند و از آنان تحقیق به عمل آورد. بنابراین قوه قضائیه از سر بیکاری افراد را احضار نمی‌کند».

ذ) خواهشاً بفرمائید همکاران عزیز شما یک لیست از مفسدان اقتصادی را اختیار شما بگذارند و بعد بررسی کنید و ببینید قوه قضائیه حذف جناحی دارد یا با مفسد از هر طیف در راستای اجرای عدالت اجتماعی برخورد می‌کند.

۴- اگر قوه قضائیه باید در ۸-۷ ماه در مسیر مبارزه با فساد معجزه کند، دولت شما در دوره شش سال و اندی معجزات خود را برای مردم گزارش کند. تقاضا دارم فقط و فقط معجزات برجام را برای مردم توضیح دهید.

۵- شما دیروز مغالطه کردید، امروز هم مغالطه می‌کنید. مگر جمهوری اسلامی قانون ندارد؟ مگر ولایت فقیه ندارد؟ مگر هر کس رییس جمهور شد، هر کاری خواست می‌کند که شما می‌گوئید اگر اینها بیایند دیوار می‌کشند! مردانه، زنانه در پیاده رو ایجاد می‌کنند!! اگر این‌گونه بود در دوران اصلاحات، جمهوری اسلامی را بر باد داده بودند. اگر هر رییس جمهوری هر کاری می‌خواست می‌کرد، شما هم در سازمان ملل با رییس جمهور آمریکا مذاکره می‌کردید. اگر دل بخواهی بود، برجام ۲ و ۳ و ۴ هم امضا شده بود!! مگر آقای رییسی سال‌ها در قوه قضائیه نبود، چرا دیوار نکشید؟ مگر چند سال در آستان قدس نبود، چرا دیوار نکشید؟ حالا چرا دیوار نمی‌کشد؟

۶- دیروز گفتید اگر رییسی بیاید، اقتصاد ایران مثل ونزوئلا و دلار ۵۰۰۰ تومان می‌شود. شما رییس جمهور شدید و دلار به چند تومان رسید؟! حالا چقدر است؟ هنوز از یازده هزار تومان بالاتر است!!

۷- به جای حرف‌های مغالطه‌آمیز:

الف) کارهای دولت را در این شش سال تبیین کنید؛

ب) مشکلات اقتصادی مردم را حل کنید؛

ج) بفرمائید تعامل شما با آمریکا و اروپا، چه عایدی برای کشور داشت؟!

د) بفرمائید اگر مقاومت ملت ایران نبود، امروز وضع ما چگونه بود؟!

ه) اگر مدیریت امام خامنه‌ای نبود، وضع ایران اسلامی چگونه بود؟

۸- به جای خلط مباحث، حرف‌های امیدوارکننده بزنید. دوقطبی ایجاد نکنید. در روز اول هفته وحدت، به جای تفاهم، حرف‌های مغالطه‌آمیز زدن از شما زیبا نبود.

۹- دوران ریاست جمهوری آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد سپری شد. دوره ریاست شما هم بر قوه مجریه تمام می‌شود. آنچه برای ما می‌ماند عمل برای رضای خداست. انسان‌ها حتی در احزاب جابجا می‌شوند و نگاه جناح‌ها به آنان بالا و پایین می‌شود. برای خدا کار کنیم که ذره‌ای کار خوب و بد از دید او پنهان نمی‌ماند.

 ۱۰- شما یک روحانی تحصیل کرده‌اید. شما در مکتب امام درس خوانده اید. شما چهل سال در این کشور مسئولیت دارید. این بنای مستحکم با خون شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و جنگ و مدافعین حرم و ده‌ها و صدها شهید مظلوم دیگر، به استحکام رسیده است. به خاطر امیال شخصی و گروهی و حزبی پایه‌های این ساختمان عظیم جمهوری اسلامی را سست نکنیم. امروز اسلام به برکت این انقلاب، عزت پیدا کرده است، اسلام پیامبر (ص) را فدای حب و بغض شخصی و دنیایی نکنیم. فردای قیامت همه باید در پیشگاه عدل الهی پاسخگو باشیم. دنیا تمام می‌شود، اما سرای آخرت ابدی است. به فکر قیامت خود باشیم. یاران دنیایی، در آنجا مشکلی را از ما حل نمی‌کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
البرياني
Iran, Islamic Republic of
۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
===فكر يمكنه رييس جمهور شده ميتوانيد هر ===بخواهد بكند مگر از روي جسد ما بگذرد
1
0