۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۶۲۶۸۱۱
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

تقوای قلبی رمز استقامت در کنار امامت و ولایت است

تقوای قلبی رمز استقامت در کنار امامت و ولایت است
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: بدون تقوا انسان نمی تواند در معیت ولایت و امامت باشد و اگر قلب ما متقی شود موجب معیت ما با ولایت و امامت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدری کاشانی، کارشناس مذهبی امشب در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در جوار بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) در رواق امام خمینی و در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی، گفت: خداوند به پیشه کردن تقوا در معیت امامان معصوم تأکید دارد.

وی با بیان این که 258 آیه در قرآن انسان را به تقوا سفارش می کند، اظهار کرد: خداوند در قرآن، پیامبر(ص) و امامان معصوم را تنها صادقان عالم بیان می کند که جز سعادت انسان ها را نمی خواهند و برای این که به خود سود برسانند، نیامده اند بلکه قلب آن ها برای هدایت و سعادت انسان ها می تپد بنابراین خداوند به ما امر می کند که در تقوا و فرمانبرداری از خداوند در معیت امام معصوم باشید.

حجت الاسلام حیدری کاشانی تقوای قلبی را تنها رمز ماندن در کنار امامت و ولایت بیان و ابراز کرد: بدون تقوا انسان نمی تواند در معیت ولایت باشد و در راه ولایت استقامت کند، تقوای قلبی زمان و مکان نمی شناسد، اگر قلب ما متقی شود رمز استقامت و معیت ما با ولایت و امامت می شود.

سخنران حرم مطهر رضوی با تأکید به تقوا در قلب و ذهن، گفت: اعضای ظاهری ما باید به تقوا مسلح شود اما مهم است که تقوای جوانحی که مربوط به قلب و ذهن است را داشته باشیم، ابن ملجم چنان تقوا دارد که از محافظان نزدیک امیرالمومنین(ع) است اما جایی که چشم او را از مسیر تقوای قلبی بیرون می برد و به جایگاهی می رساند که قاتل حضرت و بدبخت ترین انسان عالم می شود.

وی افزود: ما باید به این امر توجه داشته باشیم که حتی اگر نزدیکترین مراتب قرب به امام زمان(عج) را پیدا کنیم اما اگر مبنای ما تقوای در قلب نشود، براساس تاریخ ممکن است منجر به خیانت به حضرت شود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی به مراحل تقوا اشاره و ابراز کرد: تقوای پرهیز، تقوای گریز و تقوای ستیز از مراحل تقوا هستند و برای این که در این مراحل تقوا موفق باشیم باید راهی را که شهدا  رفته اند بپیماییم، شهید عباس بابایی چنین بود.

کارشناس مذهبی با اشاره به دلالت قرآن به انواع تقوا، گفت: مرحله تقوای پرهیز این است که انسان باید اعضای ظاهری خود از جمله چشم، گوش، زبان و شهوت خود و اعضای باطنی خود از جمله قلب و ذهن خود را از عصیان در برابر خدا نجات دهد که در سوره نور خداوند به این امر تأکید دارد و نیز سوره یوسف به مرحله تقوای گریز اشاره دارد و باید مانند حضرت یوسف از گناه گریز داشته باشیم.

وی افزود: سوره اعراف دانشگاه تقوای ستیز است، اهل تقوا چنان باهوش هستند که وقتی شیطان به او رجوع می کند به ذکر خدا پناه می برند و نماز، قرآن و اهل بیت بالاترین مصادیق ذکر است که فرد باتقوا به آن ها پناهنده می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات