۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۲۶۸۲۲
امام جمعه دامغان:

برخی دوگانگی‌ها در حوزه فرهنگ پذیرفتنی نیست

برخی دوگانگی‌ها در حوزه فرهنگ پذیرفتنی نیست
امام جمعه دامغان گفت: تصمیم سازان حوزه فرهنگ باید نگرانی‌ها راجع به حجاب و عفاف و چاره اندیشی برای آسیب‌هایی که بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌کند را بیش از پیش جدی بگیرند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان که به میزبانی دفتر نماینده، ولی فقیه در این استان و با حضور نماینده، ولی فقیه در این استان، مدیر حوزه‌های علمیه استان، ائمه جمعه شهرستان‌ها و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان سمنان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و دیگر اعضای این ستاد برگزار شد، از شرایط حجاب در جامعه به شدت اظهار نگرانی کرد و گفت: در این بخش نیازمند برنامه‌های تأثیرگذار و تصمیمات عملی هستیم.

امام جمعه دامغان با انتقاد از کاهش شدید بودجه‌های فرهنگی در تمام بخش ها، خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که دشمن با نشانه رفتن بنیان خانواده‌ها و هجمه وسیع فرهنگی و اعتقادی برنامه وسیع و مخربی برای جامعه اسلامی ما دارد و آسیب‌های اجتماعی متعددی که امروز در بستر جامعه و فضای مجازی گریبانگیر افراد و خانواده‌ها است نشانه مسئولیت خطیر ما در این بخش است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه استان سمنان در ادامه ضمن بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید از درون خانواده خود آغاز کنیم، تصریح کرد: تصمیم سازان در حوزه فرهنگ و نظارت‌های قانونی و اجتماعی باید نگرانی‌ها راجع به حجاب و عفاف و لزوم چاره اندیشی برای آسیب‌هایی که بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌کند را بیش از پیش جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنسرت‌های موسیقی در شهرستان‌ها با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی علی رغم مخالفت علما، متدینین و بسیاری از افراد و گروه‌های مختلف، دوگانگی به وجود آمده را مخرب دانست و گفت: ما مخالف شادی و نشاط منطبق با شرع و قانون نیستیم، اما هزینه‌های اجتماعی صدور این مجوز‌ها را نباید ائمه جمعه و علما در شهرستان‌ها متحمل شوند.

وی همچنین با اشاره به این مهم که توجه عملی به مکتب و سیره اهل بیت (ع) و آیین‌هایی همچون راهپیمایی میلیونی اربعین مصداق بارز امر به معروف است، اضافه کرد: نماز جمعه پرجمعیت و باشکوه، حضور پرشور در همه صحنه ها، برپایی سه موکب در نجف و کربلا و اهداء ۱۸ کامیون کمک‌های غیرنقدی و ده‌ها میلیون کمک‌های نقدی به این مواکب از سوی مردم دیندار دامغان در سالجاری گواهی بر جایگاه ویژه معارف و فرهنگ اهل بیت (ع) در این شهرستان است. /۹۷۷/پ203/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات