۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۲۶۸۲۶
رییس اتحادیه شیعیان آفریقا:

ایجاد وحدت بین امت اسلامی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است

ایجاد وحدت بین امت اسلامی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است
بلم نائب وحدت بین شیعه و اهل سنت را لازم و ضروری دانست و گفت: ایجاد وحدت بین امت اسلامی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر عبدالله بلم نائب رییس اتحادیه شیعیان آفریقا، شب گذشته به مناسبت هفته وحدت در مسجد الله کوی بیمه ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت پیامبراکرم (ص)، گفت: بسیاری می‌گویند کشور‌های آفریقایی استقلال یافتند در حالی که اینطور نیست ما نه تنها استقلال بومی و سیاسی نداریم حتی زبان رسمی کشور‌های آفریقایی فرانسوی است. 

وی افزود: گفته می‌شود نوع حکومت در کشور‌های آفریقایی دموکراتیک است در حالی که مردم آفریقایی هیچ دخالتی در تعیین سرنوشت کشورشان ندارند و سرنوشت آنان در فرانسه تعیین می‌شود.

بلم نائب با بیان اینکه مردم ایران علی رغم همه مشکلات موجود در نعمت و امنیت زندگی می‌کنند، ابراز کرد: مردم ایران، چون مشکلات کشور‌های دیگر را مشاهده نکردند نمی‌توانند این سخن مرا درک کنند و بدانند چه نعمت بزرگی دارند؛ دستاورد‌های انقلاب یک واقعیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس اتحادیه شیعیان آفریقا ادامه داد: اگر امروز به یک آفریقایی گفته شود ایران در تحریم است و آن فرد به تهران بیاید و اوضاع مردم ایران را مشاهده کند می‌گوید این تحریم دروغی بیش نیست؛ جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشور‌های وابسته به غرب هرگز قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که در کشور‌های آفریقایی مردم به مکتب تشیع روی آوردند، ابراز کرد: امروز در کشور‌های آفریقایی شیعیان در اقلیت قرار دارند، اما بزرگ‌ترین جشن در کشور‌های آفریقایی که مربوط به اهل صوفیه می‌شود اختصاص به میلاد با سعادت پیامبراکرم (ص) دارد.

بلم نائب ادامه داد: این جشن با احیاء و ذکر اهل بیت (ع) همراه است، مردم صوفی مسلک در این شب ظهور امام زمان (عج) را از خداوند درخواست می‌کنند؛ البته بگویم مسلک صوفی در آفریقا چیزی غیر از آن جنبه منفی است که درباره صوفیان وجود دارد.

رییس اتحادیه شیعیان آفریقا وحدت بین شیعه و اهل سنت را لازم و ضروری دانست و گفت: ایجاد وحدت بین امت اسلامی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است؛ امروز شیعیان ایرانی در کنار برادران اهل سنت در امنیت و رفاه زندگی می‌کنند و نزاعی بین آنان وجود ندارد و می‌توان گفت اهل سنت در کشور ایران هیچ مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز جریان تکفیری بوکوحرام با تکبیر الله اکبر مردم آفریقایی را به قتل می‌رساند و بین قبائل آفریقایی نزاع و برادرکشی به راه می‌اندازد، وهابیت نیز با تربیت نفوذی‌ها میان صوفی‌ها اختلاف ایجاد می‌کند؛ مردم آفریقا بر روی طلا می‌خوابند ولی در فقر مطلق زندگی می کنند و به خاطر وابستگی به غرب استقال مالی، آزادی و امنیت ندارند.

بلم نائب با اشاره به انتخابات کشور‌های آفریقایی، گفت: ولایت فقیه در کشور ایران به عنوان ستون محسوب می‌شوند و ما می‌بینیم که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران در کمال امنیت و آرامش برگزار می‌شود.

رییس اتحادیه شیعیان آفریقا ادامه داد: اما در کشور‌های آفریقایی به خاطر فلج کردن انتخابات مدام شاهد جنگ هستیم، دلیل اصلی آن نیز غربی‌ها هسنند که با ایجاد احساسات کاذب مردم را به جان هم می‌اندازند؛ در کشور‌های آفریقایی مردم مدام به فکر این هستند که چگونه رییس و مسؤول عوض کنند و اصلا فکر نمی‌کنند چگونه به رشد و پیشرفت دست یابند در حالی که ایران چنین نیست.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تولید امنیت در منطقه و جهان است، عنوان کرد: اگر ایران نبود امروز امنیت منطقه کاملا نابود شده بود، جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای خود بلکه برای دیگران نیز امنیت تولید می‌کند.

بلم نائب اضافه کرد: اگر می‌بینید امروز دشمن شما به جنگ با چادر و روسری زنانتان بلند شده، چون می‌داند زنانی که در حجاب چادر هستند انسان‌هایی شهید پرور و مقاوم تربیت می‌کنند؛ دشمنان امروز با هدف قرار دادن عفاف زنان مسلمان به دنبال نابودی کشور‌های اسلامی هستند.

رییس اتحادیه شیعیان آفریقا ادامه داد: در کشور‌های آفریقایی گفته می‌شود زنان ایرانی آزادی ندارند، اما زمانی که من به کشور ایرانی آمدم مشاهده کردم بانوان ایرانی به راحتی سوار اتومبیل می‌شوند و در دانشگاه ها و حوزه های علمیه به تحصیل علم مشغول هستند؛ خوشا به حال شما ایرانیان که غیرت دینی و ملی دارید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام جوانان ایرانی غرق در نعمت هستند در حالی که ما در کشور‌های آفریقایی هنوز وصل به غرب هستیم و از نظر علمی و اقتصادی استقلال نداریم؛ جمهوری اسلامی ایران محور وحدت و امنیت است. /۸۱۳/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات