۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۲۶۸۳۳
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

سربلندی دنیای اسلام درگرو وحدت مسلمانان است

سربلندی دنیای اسلام درگرو وحدت مسلمانان است
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اگر مسلمانان با یکدیگر متحد و همدل باشند اگرچه عقاید آن‌ها مختلف باشد؛ ولی آلت دست دشمن نباشند دنیای اسلام سربلند خواهد بود.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: ائمه اطهار در طول دوران امامت یعنی دوران تلاش سازنده بلندمدت برای ایجاد حکومت الهی وحدت امت اسلام را به عنوان راهبردی اساسی این نهضت مطرح فرمودند.

وی افزود: این مهم به‌اندازه‌ای حیاتی است که امام خامنه‌ای در تبیین اسلام ناب، مقوله وحدت را از شناسه‌های بنیادی معرفی کرده و می‌فرمایند: اسلام ناب محمدی، اسلام ناب و خالص، اسلامِ توحید و وحدت بین امّت اسلامی است.

حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: حضرت امام حسن عسکری (ع) در تبیین این راهبرد اساسی می‌فرمایند: شما را به تقوای الهی و پارسایی در دینتان و تلاش برای خدا و راست‌گویی و امانت‌داری درباره کسی که شما را امین دانسته نیکوکار باشد یا بدکار و طول سجود و حُسنِ همسایگی سفارش می‌کنم که حضرت محمد (ص) برای همین امور مبعوث شده است.

وی ادامه داد: این امام همام تأکید می‌کنند در میان جماعت‌های اهل سنت نماز بخوانید و بر سر جنازه آن‌ها حاضر شوید و مریضانشان را عیادت کرده و حقوقشان را ادا کنید؛ زیرا هر یک از شما چون در دینش پارسا و در سخنش راست‌گو و امانت‌دار و خوش‌اخلاق با مردم باشد، گفته می‌شود این یک شیعه است و این کارهاست که مرا خوشحال می‌سازد.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: بر این اساس ما باید تقوای الهی داشته و مایه زینت ائمه (ع) باشیم نه زشتی، تمام دوستی‌ها را به سوی ولایت بکشانیم و همه زشتی را از آن‌ها بگردانیم، زیرا هر خوبی که درباره ائمه (ع) گفته شود اهل آن هستند و هر بدی که درباره این بزرگواران گفته شود آن‌ها از آن دور هستند.

وی تصریح کرد: این فرمایش امام عسکری (ع) در بیان امامان انقلاب به‌خوبی تبیین و توضیح داده شده است، به‌گونه‌ای که بنا به نظر امام راحل امروز اختلاف بین ما، تنها به نفع آن‌هایی است که نه به مذهب شیعه اعتقاد دارند و نه به مذهب حنفی و یا سایر فرق آن‌ها، می‌خواهند نه این باشد نه آن، راه را این‌طور می‌دانند که بین شما و ما اختلاف بیندازند.

حجت‌الاسلام رحمانی افزود: بنا به فرموده بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی معنای اتحاد بین ملت‌های اسلامی این است که در مسائل مربوط به جهان اسلام هم‌سو حرکت کنند و به یکدیگر کمک کنند و در داخل این ملت‌ها سرمایه‌های خودشان را علیه یکدیگر به کار نبرند.

مسؤول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همان‌گونه که امام راحل تأکید کرده‌اند اگر مسلمین دست در دست هم بگذارند و با هم صمیمی باشند ولو عقایدشان مخالف با یکدیگر باشد اما آلت دست دشمن نشوند دنیای اسلام سربلند خواهد شد.

گفتنی است، حدود ۱۰ درصد از جمعیت ۹۳۶ هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آن‌ها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال ۱۳۶۰ به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات