۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۲۶۸۵۳
رئیس دیوان عالی کشور خبر داد؛

رسیدگی ویژه به پرونده‌های امنیتی و مفاسد اقتصادی کلان

رسیدگی ویژه به پرونده‌های امنیتی و مفاسد اقتصادی کلان
رئیس دیوان عالی کشور گفت: اگر پرونده ویژه‌ای در زمینه مفاسد اقتصادی و موضوعات امنیتی در استان‌ها وجود داشته باشد دیوان عالی کشور آن را به صورت ویژه و خاص بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور ظهر امروز در شورای قضایی خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی از نظر تراکم و میزان پرونده‌ها وضعیت مطلوبی دارد و در استان‌های با حجم زیاد پرونده‌‌ها باید علت چرایی موضوع را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه باید برای پیشگیری از ورود پرونده‌ها به دادگستری تلاش کرد، گفت: باید بدون اطلاع قبلی و سرزده از برخی مجموعه‌های ذی ربط در حوزه قضایی و زندان‌ها سرکشی کرد تا از شرایط کاری این مجموعه‌ها بیشتر آگاه شد.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: اجرای عدالت و تکریم مردم و ارباب رجوع از اهداف ما در دستگاه قضایی است و اخلاق خوش و کرامت مردم تحت هیچ عنوانی نباید از بین رود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم تصریح کرد: متاسفانه در کشور برخی از کارگاه‌های تولیدی به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی زمین خوردند که باید دست آن‌ها را گرفت.

وی ادامه داد: اگر پرونده ویژه‌ای در زمینه مفاسد اقتصادی کلان و موضوعات امنیتی در استان‌ها وجود داشته باشد دیوان عالی کشور آن را به صورت ویژه و خاص بررسی می‌کند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه باید در جهت عدالت گام برداشته شود، خاطرنشان کرد: اصلاح ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم اظهار کرد: بر اساس توصیه‌های مقام معظم رهبری در مواردی که دادگاه رای اعدام برای سردسته یک باند قاچاق داده باید وضعیت خانواده وی را بررسی کند و اگر خانواده در فقر بودند می‌توانند حکم به رفع توقیف اتومبیل آن قاچاقچی دهند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
پس کی قراره بعد از گذشت ۴ سال پرونده پولشویی،کلاهبرداری و اعمال نفوذ در دستگاههای مختلف مدیران و سهامداران ...ن از دادسرا به دادگاه ارسال بشه ؟اگه قرارنیست خانواده تفکر و عوامل همدستشان در بانک مرکزی رو محاکمه کنید،بگین، مردم تکلیفشون روشن بشه که خودشون باید حقشونو به هر طریقی که می دونن از گلوی خانواده های سهامدار و مدیران این موسسه تو ایران یا کانادا بیرون بکشن.
0
0