۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۶۲۶۸۸۴
رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان:

۱۳ میلیارد ریال زکات سال گذشته در کاشان جمع آوری شد + فیلم

۱۳ میلیارد ریال زکات سال گذشته در کاشان جمع آوری شد + فیلم
حجت الاسلام سهراب زاده از جمع آوری ۱۳ میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال زکات واجب و زکات مستحبی و زکات فطره در شهرستان کاشان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان کاشان، گفت: سال گذشته مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال زکات واجب و زکات مستحبی و زکات فطره در شهرستان کاشان جمع آوری شده است.

وی افزود: از مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال زکات جمع آوری شده اداره زکات کاشان در سال گذشته ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال زکات فطره و کفارات و ۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال زکات مستحبی بوده است.

به گفته وی از این مقدار زکات جمع آوری شده ۲۶ میلیون تومان برای خرید جهیزیه، ۳۰۰ میلیون تومان برای تأمین مسکن، ۲۵۰ میلیون تومان برای تهیه پوشاک، ۳۰ میلیون تومان برای اطعام نیازمندان، ۹۳ میلیون تومان برای پروژه مسجد و ۲۹۵ میلیون تومان برای سایر موارد جامعه محرومین کاشان هزینه شده است.

حجت الاسلام سهراب زاده گفت: با کمک تولیدکنندگان خیر روستای قه بالغ بر ۵ هزار دست لباس خردسال از ۵ تا ۱۰ سال به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان در بین محرومین جامعه در بخش‌های آموزش و پرورش، بهزیستی و مرکز خدمات توزیع شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ ۵ میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال زکات مستحبی و فطره در اداره زکات راوند کاشان جمع آوری شده است، گفت: از این مقدار زکات جمع آوری شده یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال زکات مستحبی و ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال زکات فطره اختصاص دارد که از این مبلغ ۳۰ میلیون ریال برای کمک هزینه تحصیل دانش آموزان، ۱۳ میلیون ریال برای معیشت محرومین، ۳۶۰ میلیون ریال برای تأمین پوشاک محرومین و سایر و ۱۳۵ میلیارد پروژه عام المنفعه بوده است.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان همچنین از ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان زکات مستحب و فطره در ۸ ماه سال جاری در اداره زکات کاشان و راوند کاشان خبرداد و افزود: این مقدار زکات جمع آوری شده با کمک بخشداری‌ها و همکاران در روستا‌ها و بخش‌های شهرستان کاشان جمع آوری شده است./۱۳۰۷/پ203/ب1
تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات