۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۶۲۶۸۸۷
رئیس ستاد زکات استان اصفهان:

استان اصفهان نیازمند نهضت فقرزدایی است+ فیلم

استان اصفهان نیازمند نهضت فقرزدایی است+ فیلم
حجت الاسلام رنجبر گفت: زکات جمع آوری شده سالانه استان اصفهان جوابگوی محرومین استان نیست و نیازمند نهضت فقرزدایی است تا گره از کار محرومین استان اصفهان باز شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان کاشان با اشاره به اینکه درصد زیادی از زکات جمع آوری شده مستحبی و در بخش مسکن است، گفت: شهرستان کاشان طی یک دهه اخیر با همت خیرین مسکن ساز کاشان بالغ بر ۳۷۰ واحد مسکونی برای محرومین در کاشان احداث و تحویل داده است.

وی با اشاره به اینکه زکات‌های جمع آوری شده استان اصفهان جوابگوی محرومیت زدایی و فقرزدایی نیست، افزود: در صورت تحقق ۳۰ میلیارد تومان زکات استان در سال جاری با کسر ۲۰ درصد پروژه عمرانی پیش بینی شده تنها ۲۴۰ هزار تومان درسال به هریک از خانواده های محروم و نیازمند استان تعلق خواهد گرفت که این رقم ناچیزی است.

حجت الاسلام رنجبر درعین حال از استان اصفهان به عنوان استان موفق و رتبه نخست در جذب زکات در کشور و از شهرستان کاشان به عنوان شهرستان برتر در استان اصفهان نام برد و اظهار داشت: با وجود اینکه استان اصفهان رتبه نخست جمع آوری زکات در کشور را دارد، اما به این معنی نیست که بتواند گره از کار محرومین جامعه بازکند.

به گفته وی زکات جمع آوری شده سالانه استان اصفهان جوابگوی محرومین این استان نیست و نیازمند نهضت فقرزدایی است تا بتواند گره از کار محرومین و نیازمندان استان اصفهان باز کند.

رئیس ستاد زکات استان اصفهان ادامه داد: هرچند تلاش برای توانمند سازی محرومین و نیازمندان آغاز شده است، اما برخی نیازمندان کهنسال و زمین گیر یا بیمار هستند که امکان هیچ فعالیت جسمی برای توانمند شدن ندارند و نیاز به کمک مالی دارند.

حجت الاسلام رنجبر محرومیت زدایی و فقر زدایی را نیازمند کار جمعی و عزم عمومی دانست و عنوان کرد: امروز سقف کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تهیه جهیزیه ۵ میلیون تومان است که این مبلغ ناچیزی برای تهیه جهیزیه است و این در حالی است که برای تهیه جهیزیه مختصر، حداقل نیازبه ۴۰ میلیون تومان است.

وی در ادامه تشویق صنایع برای ورود به بخش زکات را گره گشای کار نیازمندان جامعه دانست و اظهار داشت: جامعه‌ای که به یکدیگر رحم کنند خداوند نیز به آن‌ها رحم خواهد کرد.

رئیس ستاد زکات استان اصفهان همه ائمه اظهار (ع) را امدادگر به فقرا و محرومین دانست و گفت: اهل بیت (ع) ساعاتی از عمر خود را برای کمک و امداد رسانی به محرومین و نیازمندان جامعه اختصاص می‌دادند و هریک از ما اگر دقایقی از عمر خود را برای کمک به نیازمندان جامعه اختصاص دهیم مشکلات جامعه حل خواهد شد./۱۳۰۷/پ203/ب1
تعداد بازدید : 5

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات